مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از برپایی موزه وقف و نمایشگاه دستاوردهای نهاد وقف در کنار مجموعه موزه ملی ایران از روز شنبه ۱۱ آبان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه ، حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین سید محمد کاظم موسوی متقی با اعلام این خبر گفت:امسال در کنار موزه ملی ایران نمایشگاه دستاوردهای سنت حسنه وقف در قرون گذشته ( موزه وقف ) شامل آثاری از وقفیات ، اسناد وقفی و اموال موقوفه‌هایی که ارزش مذهبی، میراثی و تاریخی دارند برپا می‌شود. 

وی ادامه داد: همچنین برپایی نمایشگاه دیگری را به‌عنوان «دستاوردهای نهاد وقف» در نظر گرفته‌ایم که برای اولین بار مجموعه‌ای از شرکت‌های دانش‌بنیان در آن حضور دارند که با کمک و مساعدت مالی نهاد وقف مقررشده است محصولات خود را به تولید انبوه برسانند.  موسوی متقی افزود: حدود ۱۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های پزشکی، صنعتی، کشاورزی و غیره در این نمایشگاه حضور دارند که سازمان اوقاف و امور خیریه از طریق موقوفات با نیات مرتبط اقدام به حمایت از آن‌ها کرده است و تا جامعه ما از برکات وقف بیش‌ازپیش متنعم شود. مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه  تصریح کرد: همچنین تولیدات پژوهشی و فرهنگی و تولیدات رسانه‌ای که روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه زحمت آن‌ها را کشیده است در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. 

وی در پایان یادآور شد: موزه وقف و نمایشگاه بعدازظهر روز شنبه ۱۱ آبان با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری افتتاح می‌شود و تا پنجشنبه ۱۶ آبان ادامه دارد. ما از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر میزبان علاقه‌ مندان به حوزه وقف و پژوهشگران و دانشجویان علاقه‌ مند به تاریخ، تمدن و فرهنگ اسلامی ایران هستیم.

  • منبع خبر : https://www.oghaf.ir/news/view-331598.aspx