احمد رضا دالوند از آغاز عملیات لوله کشی گاز، احداث حمام و سرویس بهداشتی مناسب برای ۱۲۲ هزار خانوار نیازمند در سراسر کشور، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی کمیته امداد ، احمدرضا دالوند در نشست خبری با تشریح عملکرد کمیته امداد در حوزه مسکن در ۹ ماهه سال ۹۹ افزود: براساس برنامه مصوب این نهاد برای امسال ساخت و تامین ۶۴ هزار واحد مسکن برای مددجویان برنامه‌ریزی شده است که تاکنون بیش از ۱۵ هزار واحد تکمیل و به مددجویان تحویل شده و مابقی تعهدات نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه کمیته امداد و سپاه پاسداران برای ساخت ۶۵۰۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان، اظهار کرد: سال گذشته ۲۲۶۰ واحد مسکن در قالب این تفاهم‌نامه احداث شد و تا پایان سال تمام واحدهای مشمول این تفاهم‌نامه تکمیل و به مددجویان واگذار شود.

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد تاکید کرد: تفاهم‌نامه ۱۶ هزار واحدی با سازمان برنامه و بودجه برای مددجویان سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی در حال پیگیری است و تا پایان امسال همه واحدها به مددجویان تحویل خواهد شد. همچنین هزار واحد مسکونی برای ایتام نیازمند در قالب تفاهم‌نامه با موسسه بوتراب در حال ساخت است که تاکنون ۲۶۰ واحد تحویل جامعه هدف شده است.
دالوند همچنین به تفاهم‌نامه مشترک کمیته امداد و بنیاد مسکن برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی اشاره کرد و گفت: چهار هزار واحد از این تفاهمنامه به خانواده‌های تحت حمایت واگذار شده و مابقی منازل تا پایان سال ۱۴۰۰ به مددجویان تحویل خواهد شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۰ هزار مورد تعمیر مسکن برای خانواده‌های تحت حمایت انجام شده است، ادامه داد: علاوه بر این، ساخت فضاهای خودکفایی مددجویان با هماهنگی معاونت اشتغال و ساخت فضاهای فرهنگی همچون خوابگاه دانش‌آموزی اردوگاه‌ها نیز در حال انجام است.

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد به برنامه این نهاد برای انجام لوله‌‌کشی گاز خانواده‌های نیازمند اشاره کرد و گفت: حدود ۴۹ هزار خانواده که نیازمند انجام لوله‌کشی گاز هستند شناسایی و عملیات کار آغاز شده است.

دالوند خاطرنشان کرد: همچنین ۳۹ هزار خانواده تحت حمایت فاقد سرویس بهداشتی و ۳۳ هزار خانواده، نیازمند ساخت حمام بهداشتی شناسایی شده‌اند که عملیات ساخت این موارد تا پایان سال به انجام خواهد رسید.
وی اضافه کرد: با توجه به فرار سیدن فصل سرما و بارندگی، عایق بام مسکن برای بیش از پنج هزار مددجو پیش‌بینی شده که از این تعداد تاکنون حدود سه هزار مورد به انجام رسیده است.