ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برای مددجویان و نیازمندان استان مازندران با حضور رئیس کمیته امداد آغاز و ۲۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت استان اهدا شد.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی کمیته امداد ، سید مرتضی بختیاری در مراسم اهدای ۲۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت در استان مازندران با اشاره به نقش خیران و مردم نیکوکار در کمک رسانی به نیازمندان گفت: باید از همکاری موسسه خیریه حضرت رقیه (س) که در تامین جهیزیه و سایر کمک‌ها، همراه کمیته امداد بوده است، تقدیر و تشکر کنیم.

رئیس کمیته امداد به اجرای رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه به فرمان مقام معظم رهبری، اشاره کرد و افزود: در مرحله نخست پویش ایران همدل حماسه‌ای بی‌نظیر از کمک‌های مردمی در ایران اتفاق افتاد و اقدامات بسیار ارزشمندی که در رزمایش ایران همدل به وجود آمد، بزرگترین پویش مردمی پس از انقلاب را رقم زد.

بختیاری به آغاز مرحله دوم پویش ایران همدل از عید غدیر اشاره کرد و گفت: این پویش با شعار «از همدیگر گره‌گشایی کنیم» در قالب طرح اطعام حسینی و احسان حسینی، تا پایان صفر ادامه دارد.

رئیس کمیته امداد اظهار داشت: خیریه‌ها، سازمان بهزیستی، آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد مستضعفان و دیگر دستگاه‌ها و نهادها در این رزمایش مشارکت دارند تا اقدامات بزرگی در حمایت از محرومان انجام شود.

وی با تشریح جزئیات طرح اطعام حسینی و احسان حسینی در ماه محرم و صفر تاکید کرد: در این طرح، نیکوکاران با طبخ و توزیع غذای گرم در کمک به نیازمندان مشارکت دارند و در طرح احسان حسینی، خیران و نهادها اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های محروم خواهند کرد.

بختیاری به عملکرد کمیته امداد استان مازندران اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۶۲۰۰ طرح اشتغال در مازندران اجرا شد.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری ۲۰۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای اجرای طرح‌های اشتغال به مددجویان در استان مازندران اختصاص یافته است، گفت: به لطف الهی امسال ۶ هزار فرصت شغلی برای مددجویان مازندرانی ایجاد می‌شود.

همچنین با حضور رئیس کمیته امداد، کلنگ احداث ۲ هزار واحد مسکن محرومان با اولویت مددجویان کمیته امداد در استان مازندران به زمین زده شد. گفتنی است یک واحد مسکن محرومان نیز با حضور محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به صورت نمادین به یک از خانواده‌های نیازمند استان اهدا شد.