با تفاهم نامه کمیته امداد و استانداری خراسان رضوی، پنل‌های خورشیدی در قالب نیروگاه های کوچک در اختیار خانواده های نیازمند در ۶ شهرستان قرار می گیرد.

 به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در سفر به استان خراسان رضوی با محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان رضوی دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و استانداری خراسان رضوی به امضا رسید.

رئیس کمیته امداد در این مراسم با بیان جزئیات تفاهم‌‌نامه با استانداری گفت: با مشارکت ۵۰ درصدی استانداری خراسان رضوی ، کمیته امداد برای مددجویانی که عملیات گازکشی در منطقه محل سکونت آنان انجام شده است، اما توان لوله‌کشی داخلی گاز را ندارند، این خدمت را انجام خواهد داد تا از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه بخشی از این تفاهم‌نامه به اشتغال و درآمدزایی برای مددجویان اختصاص یافته است، افزود: در ۶ شهرستان با ضرب محرومیت بالا، پنل‌های خورشیدی در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار می‌گیرد تا از طریق فروش برق به شبکه توزیع، کسب درآمد داشته باشند.

بختیاری همچنین به ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان اشاره کرد و ادامه داد: تا پایان ۹ ماهه امسال ۱۵۰ هزار شغل برای خانواده‌های تحت حمایت ایجاد شده است.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: در صورتی که کمیسیون تلفیق مجلس اعتبارات اشتغال مددجویان را افزایش دهد، کمیته امداد آمادگی دارد تا برای سال آینده ۳۰۰ هزار شغل ایجاد کند.

سیدمرتضی بختیاری همچنین در ادامه سفر به خراسان رضوی با محمدرضا کلائی، شهردار مشهد دیدار کرد.

وی در این دیدار بر لزوم همراهی شهرداری در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: شهرداری مشهد در حوزه حمایت از ایتام می‌تواند ما را به خوبی همراهی کند. 

بختیاری به آغاز ساخت مجتمع هزار واحدی برای مددجویان حاشیه شهر مشهد اشاره کرد و افزود: تعیین تیم مهندسی و مشاور برای این پروژه امری مهم است که در این زمینه نیازمند همراهی شهرداری مشهد هستیم. 

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: طرح «ایران مهربان» با ابلاغ معاون اول رئیس جمهور به استانداری‌های سراسر کشور عملیاتی شده و در قالب آن تمامی کارمندان دولت می‌توانند حمایت مادی و معنوی یک یا چند فرزند یتیم یا محسنین کمیته امداد در تقبل کنند.