قائم‌مقام کمیته امداد استان کرمان از اجرای طرح «هر کارمند حامی یک یتیم» توسط این نهاد با هدف حمایت از ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از سایت خبری کمیته امداد، سهراب روستایی به آمار ایتام و فرزندان خانوارهای نیازمند تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان اشاره کرد و افزود: بیش از ۲۰ هزار فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند.
وی ادامه داد: از این تعداد فرزند یتیم
و نیازمند تحت حمایت کمیته امداد ۱۰ هزار و ۹۰۰ فرزند یتیم در قالب طرح اکرم ایتام و ۸۹۰۰ فرزند خانواده‌های نیازمند در قالب طرح محسنین از آن‌ها حمایت می‌شود.وی با اشاره به اینکه ۵۶۰۰ نفر از فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان فاقد حامی هستند گفت: به همین منظور طرح «هر کارمند حامی یک یتیم» به ادارات، سازمان‌ها، دستگاه‌های اجرایی و سایر مجموعه‌ها پیشنهادشده تا با حمایت کارمندان بخشی از مشکلات ایتام فاقد حامی برطرف شود.

روستایی بابیان اینکه خیران از قشر کارمند می‌توانند برای حمایت از فرزندان یتیم در قالب طرح اکرام ایتام و برای حمایت از فرزندان خانوارهای نیازمند دارای پدر سالخورده، بیمار و یا ازکارافتاده در قالب طرح محسنین ثبت‌نام کنند.

وی گفت: متقاضیان نیکوکار و افراد علاقه مند در پویش هر کارمند حامی یک یتیم می‌توانند با مراجعه به سایت ekram.emdad.ir، مراجعه به ادارات کمیته امداد در سراسر استان و یا تماس با شماره ۰۹۰۲۹۱۵۱۰۵۲ حمایت ایتام و فرزندان خانواده‌های نیازمند تحت حمایت کمیته امداد استان را عهده‌دار شوند.

قائم‌مقام کمیته امداد استان کرمان گفت: طرح اکرام ایتام و محسنین ازجمله طرح‌های حوزه مشارکت‌های مردمی این نهاد است که بر اساس آن خیران می‌توانند با پرداخت ماهیانه هر مبلغی که در توان دارند، حمایت یک یا چند یتیم را عهده‌دار شوند.

وی از فراهم شدن زمینه واریز مستقیم کمک خیران به‌حساب شخصی ایتام خبر داد و افزود: با فراهم شدن این زمینه حامی می‌تواند به‌صورت مستقیم از طریق کارت به کارت کردن مبلغ موردنظر را آنی به‌حساب یتیم تحت تکفل خود واریز کند.

شایسته ذکر است؛ حامیان خیر و نیکوکار در هشت‌ماهه امسال ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به‌حساب ایتام و فرزندان محسنین تحت تکفل خود واریز کرده‌اند.

  • منبع خبر : https://news.emdad.ir/fa/newsagency/172315/کمیته-امداد-استان-کرمان-سهراب-روستایی-اکرام-ایتام-محسنین-حامی