رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: با سه برابر شدن کمک های دولتی امسال ۳۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های مشارکتی مدرسه سازی از سوی دولت اختصاص می یابد.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از خبرنگار مهر، نشست صمیمانه مهرالله رخشانی مهر، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با خیرین مدرسه ساز و کارکنان اداره کل نوسازی مدارس استان قزوین چهارشنبه شب در مجتمع رفاهی آموزشی فرهنگیان قزوین برگزار شد.

در این نشست که حسنعلی اصغری مدیر کل آموزش و پرورش استان، جوانبخت مدیرکل نوسازی و ارمغان رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان نیز حضور داشتند در خصوص تکمیل طرح های نیمه تمام آموزشی و ضرورت پرداخت تعهدات دولتی تبادل نظر شد. مهر الله رخشانی مهر در این نشست گفت: از جامعه خیرین مدرسه ساز تشکر می‌کنیم که دولت را در تأمین فضاهای آموزشی کمکمی کنند تا مدرسه سازی متوقف نشود.

اختصاص ۳۲۰۰ میلیارد تومان برای طرح های مدرسه سازی مشارکتی

وی افزود: به منظور حفظ جایگاه خیرین مدرسه ساز برای اولین بار روز ملی خیرین در ۱۵ ماه مبارک رمضان و میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) که روز بخشش و ایثاراست در تقویم رسمی کشور گنجانده شده است.

رخشانی مهر تصریح کرد: در این روز برنامه‌های متنوعی با همکاری صدا و سیما پیش بینی شده که برنامه شبگرد از جمله آنهاست که در مورد خیرین مدرسه ساز تهیه شده است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور یادآور شد: اقدامات زیادی شده تا رابطه بین ما و خیرین تقویت شود و سهم خود را در طرح‌های مشارکتی نیز به موقع تأمین کرده‌ایم.

اختصاص سه هزار و دویست میلیارد تومان برای طرح های مشارکتی مدرسه سازی

وی از افزایش سه برابری مشارکت خیرین در ساخت مدرسه خبر داد و گفت: با افزایش مشارکت خیرین خوشبختانه مشارکت دولت هم بیش از سه برابر شده است و اگر استان قزوین بتواند مشارکت خود را در بخش خیرین بالا ببرد از سهم خوبی برخوردار می‌شود.

اختصاص ۳۲۰۰ میلیارد تومان برای طرح های مدرسه سازی مشارکتی

رخشانی مهر بیان کرد: در سال گذشته سهم دولت در تأمین اعتبارات طرح های مدرسه سازی ۱,۰۰۰ میلیارد تومان بود که امسال به ۳,۲۰۰ میلیارد تومان رسیده و سه برابر شده است.

معافیت هزینه انشعاب خدمات از مدارس خیر ساز

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور یادآور شد: در قانون بودجه سال ۹۹ همچنین هزینه انشعاب اشتراک آب، برق و گاز مدارس خیر ساز بخشیده شده که این رویکرد در واقع کمک پنهان دولت به پروژه‌های خیرین است.

وی گفت: همچنین بسته‌ای با عنوان «تحول در مشارکت‌های مردمی» تصویب شده که مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان در طرح‌ها کمک خواهد شد.

رخشانی مهر اضافه کرد: در استان خوزستان ۱۸۰ میلیارد تومان آورده خیرین بود که ما هم همین میزان کمک می‌کنیم و امیدواریم استان قزوین از این غافله اعتباری عقب نماند البته کمک خیرین قزوین خوب بوده ولی با رشد اعتبارات دولتی می‌توانید سهم بیشتری بگیرید.

وی اظهار داشت: هر پروژه نیمه تمام که سهم خیرین داده شده باشد دولت نیز تعهد خود را پرداخت می‌کند و در استان قزوین هم برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام آمادگی داریم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بیان کرد: سهم دولت برای تکمیل ۳۷ پروژه مدرسه سازی در استان قزوین حدود ۴۷ میلیارد تومان است که ما ۵۰ میلیارد تومان را پرداخت می‌کنیم تا ساخت مدارس شتاب گیرد.

اختصاص ۳۲۰۰ میلیارد تومان برای طرح های مدرسه سازی مشارکتی

رخشانی مهر در ادامه تصریح کرد: در سیستان و بلوچستان یک بانوی خیر تنها دارایی خود که یک النگوی طلا بود را برای ساخت مدرسه اهدا کرد که ۵۰ میلیون تومان ارزش داشت و یک خیر هم آن را به مبلغ ۲.۵ میلیارد تومان خریداری و اهدا کرد تا مدرسه‌ای به نام همان بانوی خیر ساخته شود و این نوع ایثارگری در کشور فراوان است.

وی اضافه کرد: امسال یک جهش خوبی در تخصیص اعتبار برای کارهای مشارکتی پیش بینی شده و ما آن را یک فرصت تلقی کرده و سال خودکشی برای مدرسه سازی نامیده‌ایم تا با تلاش مضاعف مدارس بیشتری را آماده افتتاح کنیم.

اختصاص ۳۲۰۰ میلیارد تومان برای طرح های مدرسه سازی مشارکتی

وی معرفی خیرین به مردم را ضروری دانست و یادآور شد: با ساخت فیلم مستند و نگارش و چاپ کتاب از خیرین مدرسه ساز باید ضمن حفظ فرهنگ مدرسه سازی این افراد خیر را به مردم معرفی کنیم.

در این مراسم جواد و تقی گرامی دو برادر خیر با امضای تفاهم نامه هزینه ساخت یک مدرسه شش کلاسه در یکی از روستاهای شهرستان قزوین با تأمین اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان را متقبل شدند.