محمّد با اشاره به اینکه در طی دوران تحصیلی اش سه مقاله ژورنال ISI و ۱۱ مقاله در کنفرانس های بین المللی چاپ کرده خاطر نشان کرد: در کنفرانس بین المللی برق تهران مقام برتر را کسب کردم و الآن عضو بنیاد ملی نخبگان کشور هستم.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از سایت خبری کمیته امداد، نخبه داستان ما هنگامیکه غم از دست دادن پدرش را به یاد می آورد اشک را از گوشه چشمان خود پاک می کند و می گوید: از کودکی آرزو داشتم وقتی بزرگ شدم آدم مهمی شوم تا به مادر رنج کشیده و سه خواهر و برادرم کمک کنم.
محمد از روزهای سخت تنگدستی و آرزوهای کودکی اش اینطور می گوید: در مقطع ابتدایی بودم که میخواستند به شاگرد اول ها جایزه بدهند، من از اینکه ممتاز شده بودم خوشحال بودم و فکر می کردم بزرگترین جایزه ای که چیده شده به من می رسد ولی در کمال ناباوری و بغض فقط یک مداد ساده جایزه گرفتم.
وی که هم اکنون جزء بنیاد ملی نخبگان و دانشجوهایی است که مورد تایید مقامات کشوری است می گوید: بعدها فهمیدم آن جایزه های بزرگ را خانواده های دانش آموزان برایشان خریده بودند اما مادر من، توان خرید جایزه ی بزرگتر را نداشت ولی من ناامید نشدم تا جایی که در دبیرستان و دانشگاه همیشه با معدل بالا شاگرد ممتاز بودم و خاطرات آن روزها برایم بسیار شیرین و به یاد ماندنی است.
محمد که تنها حامی مالی خانواده در نبود پدرش را کمیته امداد معرفی می کند ادامه می دهد: درست است که کمیته امداد به ما کمک می کرد ولی چون مخارجم در مقاطع تحصیلی بالاتر بیشتر شد، مجبور شدم شغل دومی پیدا و کسب درآمد کنم.
سوژه این گزارش که فشار سنگین اقتصادی برخانواده را باعث تلاش بیشتر تا رسیدن به هدفش می دانست، گفت: با افزایش ساعتهای مطالعه توانستم به لطف خدا با رتبه زیر۱۰ در کنکور کارشناسی ارشد ، در رشته برق دانشگاه امیرکبیر پذیرفته شوم لذا کمیته امداد هزینه های تحصیلی مرا به عنوان تشویق به من باز گرداند.
وی افزود: با لطف خدای مهربان ،دعای مادر و تلاش روزافزون، با معدل هفده و هفتاد صدم وارد مقطع دکترای برق دانشگاه علم و صنعت تهران شدم.
محمّد با اشاره به اینکه در طی دوران تحصیلی اش سه مقاله ژورنال ISI و ۱۱ مقاله در کنفرانس های بین المللی چاپ کرده خاطر نشان کرد: در کنفرانس بین المللی برق تهران مقام برتر را کسب کردم و الآن عضو بنیاد ملی نخبگان کشور هستم.
محمد هم اکنون ، به عنوان طراح ،متخصص و کارشناس پژوهش صنعت برق در یکی از وزارتخانه های کشور در قالب سربازنخبه مشغول به کار و سپری کردن دوران خدمت مقدس سربازی و همزمان نیز در حال اتمام مقطع دکترای رشته برق است.

  • منبع خبر : https://news.emdad.ir/fa/newsagency/171772/از-درد-یتیمی-تا-افتخار-نخبگی