رییس دستگاه قضاء در بازید از ندامتگاه شهر ری گفت: با عمل به قانون از سختگیری‌های بلاوجه در مورد اعطای مرخصی و پذیرش وثایق خودداری شود.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور، در آستانه سالروز ولادت حضرت صدیقه سلام‌الله‌علیها و روز زن، آیت‌الله رییسی در معیت اصغر جهانگیر رییس سازمان زندان‌ها، سید حشمت‌الله حیات‌الغیب مدیرکل زندان‌های استان تهران و سید اسدالله جولایی مدیرعامل این نهاد حمایتی از ندامتگاه شهر ری (زنان) بازدید و در ملاقات چهره به چهره با بدهکاران مالی و مددجویان جرایم غیرعمد دستور پیگیری وضعیت زندانیان بلاتکلیف را صادر کرد.
آیت‌الله ابراهیم رییسی در ملاقات با قضات و دادیاران این زندان با تاکید بر موضوع حبس‌زدایی از زندان‌ها دستور داد حداکثر تا قبل از پایان سال جاری ضمن پالایش زندانیان و احراز وضعیت محبوسان بلاتکلیف‌ نسبت به آزادی‌های مشروط و همچنین اعطای مرخصی پایان حبس نهایت همکاری را در سایه قوانین و مقررات موجود داشته باشند.

آیت الله ابراهیم رئیسی در بازدید از ندامتگاه زنان شهر ری

وی با اشاره به جمعیت ۲۳۰ نفری زندانیان زن بدهکار مالی در کشور تاکید داشت در قبال این نسوان که صرفا با یک عنوان قضایی دربند حضور دارند با عمل به قانون از سختگیری‌های بلاوجه در خصوص اعطای مرخصی و همچنین پذیرش وثایق، خودداری شده و زمینه استخلاص افرادی را که سابقه‌ای در پرونده آن‌ها درج نیست و نیازمندی آن‌ها بر اساس تحقیقات ستاد دیه در استان‌ها انجام شده تا روزهای باقیمانده انجام پذیرد.

حضور در کارگاه‌های خیاطی، معرق کاری و قالیبافی ندامتگاه شهرری و همچنین ملاقات با کارکنان واحد مددکاری از دیگر برنامه‌های آیت‌الله رییسی در این بازدید بود.

آیت الله ابراهیم رئیسی در بازدید از ندامتگاه زنان شهر ری