انجام اقدامات کنترلی و پیشگیرانه با اعلام وضعیت خطر‌ مسولان و توصیه به شهروندان برای در خانه ماندن و همیاری خیرین با حوزه سلامت در استان ایلام

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از خبرگزاری تسنیم از استان ایلام؛ افزایش بی‌رویه مبتلایان کروناویروس در ایلام و اعلام وضعیت قرمز توسط دانشگاه علوم پزشکی استان، آژیر خطر را در ایلام به صدا درآورده است.

به جهت کنترل وضعیت موجود در ایلام  و قطع زنجیره شیوع ویروس خبیث کرونا، در مداخل ورودی استان ایلام  اقدامات کنترلی اعمال و اقدامات پیشگیرانه در حال انجام است و از طرفی مسئولان نیز با اعلام وضعیت خطر‌ شهروندان را به در خانه ماندن توصیه کرده‌اند و خیرین نیز به کمک حوزه سلامت آمده‌اند. در این گزارش اخباری از خواسته مردم و انتظار مسئولان و کمک خیرین به سمع و نظر خوانندگان می‌رسد.

کمک 3.5 میلیارد ریالی خیرین ایلامی به حوزه سلامت

محمد کریمیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام: از کمک 3.5 میلیارد ریالی خیرین ایلامی به حوزه سلامت خبر داد و گفت: خیرین این استان تاکنون سه میلیارد و 500 میلیون ریال به حوزه سلامت این استان کمک نقدی کرده‌اند که با استفاده از آن در حال خرید تجهیزات برای نیروهای بهداشتی و درمانی هستیم.

راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در محل پایگاه امداد و نجات هوایی جمعیت هلال‌ احمر ایلام

احمد کرمی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار به‌اتفاق مدیران کل مدیریت بحران و هلال‌احمر استان و هیئت همراه از بیمارستان 50تختخوابی دانشگاه علوم  پزشکی که در محل پایگاه امداد و نجات هوایی هلال‌احمر ایجادشده بود بازدید کرد.

معاون استاندار در حاشیه این بازدید گفت: این بیمارستان کهبا دستور استاندار و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی دایر شده در هنگام نیاز و به‌صورت نقاهتگاه بیماران کرونایی با 50تخت بیمار با تجهیزات کامل در نظر گرفته شده است.

ترددهای بین‌شهری در استان ایلام ممنوع شد

قاسم سلیمانی دشتکی در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد؛ علاوه بر ممنوعیت تردد بین استانی ممنوعیت تردد بین‌شهری نیز اعمال گردد.

وی افزود: به‌استثنای کارمندوکارگران و یا افرادی که به دلیل شغلی مجبور به تردد هستند و یا خودروهای حمل‌ونقل ضروری یا اورژانس مابقی ترددهای بین‌شهری در راستای قطع زنجیره انتقال بیماری ممنوع اعلام می‌شود.

 کشف و ضبط ۶۰۰ لیتر الکل قاچاق در استان ایلام 

علیرضا لطفی علی‌آبادی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام با اعلام این خبر گفت: ساعتی پیش خودرو سواری که قصد رد کردن ۶۰۰  لیتر الکل قاچاق، از پلیس راه را داشت با دستور کشوری نژاد، قاضی تعزیرات حکومتی خودرو حامل محموله توقیف شد.

وی افزود: در حین اجرای گشت‌های مشترک، تذکرات لازم داده‌شده و بدیهی است که هر اتفاقی که در حوزه جلوگیری از آسیب به‌سلامت مردم رقم می‌خورد پیگیری می‌شود و برابر مقررات و قوانین برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ادامه داد: طی گشت مشترک بازرسی با حضور کارشناسان و بازرسان اداره صمت، شبکه بهداشت، دامپزشکی و نیروی انتظامی در سیروان، تعداد سه واحد صنفی تعطیل شد، برای ده واحد صنفی دیگر پرونده تخلفاتی تشکیل و به تعدادی دیگر از واحدها تذکرات لازم جهت اجرای قانون داده شد.

وی اظهار کرد: همچنین در جریان بازرسی عوامل گمرکی مستقر در پایانه مرزی مهران طی دو نوبت، مقداری کالای قاچاق (برنج، شکر و اقلام خوراکی) به ارزش تقریبی ۲۸۰ میلیون ریال کشف شد که پس از تشکیل پرونده در تعزیرات حکومتی شهرستان مهران؛ با توجه به عدم شناسایی مالکین کالاها، حکم به ضبط اقلام کشف‌شده به نفع ستاد اجرایی حضرت امام (ره) صادر شد.

لطفی تأکید کرد: مردم مطمئن باشند متخلفان در هر صنف و جایگاهی مصون نبوده و با محرز شدن هرگونه تخلف احتکار، گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم عرضه کالا  شدیداً با آنان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.