از تلاش‌های کمیته امداد استان اصفهان برای ارتقا عملکرد و بهبود سوادآموزی در در مراسمی با حضور معاون آموزش سازمان نهضت سوادآموزی کشور و مدیرکل آموزش و پرورش استان تقدیر شد.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از سایت خبری کمیته امداد ، کریم زارع، قائم‌مقام کمیته امداد استان اصفهان در مراسم تقدیر از فعالان حوزه سوادآموزی که با حضور معاون آموزش سازمان نهضت سوادآموزی کشور و مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد، حضور یافت.

زارع با اشاره به تقدیر  از تلاش‌های کمیته امداد برای ارتقا عملکرد و بهبود سوادآموزی استان در این برنامه، خاطرنشان ساخت: بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بومی و منطقه‌ای برای شناسایی، جذب و آموزش افراد بی‌سواد و تعمیق و تحکیم سواد و ارتقا دانش و مهارت‌های زندگی ازجمله مهم‌ترین موازین آموزش‌وپرورش برای سنجش عملکرد دستگاه‌های مختلف در این زمینه بود که خوشبختانه کمیته امداد استان اصفهان در این زمینه جایگاه مناسبی را کسب کرد.

وی همچنین گفت: توانمندسازی فکری، فرهنگی و اقتصادی خانوارهای نیازمند ازجمله اهداف مهم کمیته امداد است که تلاش برای گسترش سوادآموزی یکی از پیش‌نیازهای اساسی برای تحقق این هدف کلان است.

زارع به امضای تفاهم‌نامه همکاری در اسفندماه سال ۹۶ درزمینهٔ سوادآموزی مددجویان بازمانده از تحصیل با اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در آن تفاهم‌نامه کمیته امداد اصفهان متعهد به ثبت و شناسایی مددجویان بی‌سواد و کم‌سواد گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، ارائه فضاهای آموزشی برای اجرای برنامه‌های سوادآموزی و برگزاری جشنواره‌ها و مراسم فرهنگی ویژهٔ سواد آموزان جامعه هدف شد و رضایت اداره کل آموزش‌وپرورش به‌عنوان دستگاه متولی از کمیته امداد در این زمینه از نشانه‌های اهتمام بالای این نهاد به اجرای تعهداتی است که در مسیر پیشرفت جامعه تحت حمایت خود پذیرفته است.

قائم‌مقام کمیته امداد استان اصفهان با ابراز امیدواری نسبت به ریشه‌کنی بی‌سوادی در میان مددجویان تحت حمایت این نهاد، گفت: با استفاده از توان همه دستگاه‌ها می‌توان به این مهم دست‌یافت و پس‌ازآن تلاش‌ها را بر مهارت‌آموزی و توانمندسازی مددجویان متمرکز کرد.

  • منبع خبر : https://news.emdad.ir/fa/newsagency/172587/تقدیر-از-کمیته-امداد-اصفهان-برای-ارتقای-سوادآموزی-استان