رضا، کارآفرین عرصه هنر کابینت سازی با حمایت کمیته امداد، توکل به خدا و کسب مهارت و دانش کارگاه کابینت سازی راه‌اندازی کرده و طعم خودکفایی را چشیده است.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از سایت خبری کمیته امداد، هنوز جوانانی که دست روی دست نگذاشته‌اند و باهمتی بلند به سراغ کسب مهارت رفتند تا نه‌تنها چشم امیدشان به دولت نباشد بلکه هم بتوانند باری از روی دوش دولت بردارند و هم پشتوانه‌ای محکم برای خانواده خود داشته باشند.
روزگاری به دلیل ناتوانی پدر تحت پوشش حمایت‌های کمیته امداد بود، روزگار سخت مددجویی و دیدن شرمندگی‌های پدر در قبال خانواده، او را فکر کسب مهارت و خودکفایی انداخت.
رضا بعد از کسب مهارت کابینت سازی در دوره‌های آموزش فنی و حرفه ا ی و کسب تجربه نجاری با مراجعه به کمیته امداد شهرستان شاهرود موفق به دریافت دو فقره تسهیلات اشتغال به مبلغ ۳۵ میلیون تومان شد.

کارگاه کوچک کابینت سازی خود را با دو دستگاه و تعداد انگشت‌شماری مشتری شروع بکار کرد امروز بعد از دو سال علاوه بر کارگاه نمایشگاه مبلمانی برای عرضه و فروش در اختیار دارد.

این کارآفرین عرصه اشتغال گفت: در سال ۹۶ با کمک تسهیلات کمیته امداد و سرمایه‌ای که خودم در اختیار داشتم، کارگاه را راه‌اندازی کردیم.

با توجه به شرایط موجود اقتصادی که مردم توان خرید نقدی را ندارند، اگر سرمایه داشته باشیم که بتوانیم به‌صورت اقساط کارکنیم تا چند نفر دیگر هم می‌توانیم مشغول بکار کنیم.

وی بابیان اینکه اگر کمک امداد نبود نمی‌توانستیم بدون هیچ سرمایه‌ای وارد کار شویم، بیان کرد: اگر هرکسی تلاش و همت داشته باشد، می‌تواند در هر کاری موفق شود و روی پای خود بایستد.

رضا با اشاره به اینکه نوسانات لحظه‌ای بازار بر روی قیمت تمام‌شده کار تأثیر زیادی دارد، بیان کرد: به‌طور حتم اگر سرمایه در گردش بیشتری داشته باشیم می‌توانیم سفارش‌ها خیلی بیشتری را قبول کنیم.

وی با اشاره به اینکه زمینه اشتغال چهار نفر دیگر نیز در این کارگاه وجود دارد، بیان کرد: تنها مشکل موضوع سرمایه در گردش است.

  • منبع خبر : https://news.emdad.ir/fa/newsagency/172533/چوب-هایی-که-نردبان-خودکفایی-مددجو-شاهروی-شد