با راه‌اندازی بخشی از مجتمع سیصد هکتاری انارستان مهریز بیش از ۱۲۰۰ نفر با اولویت مددجویان تحت حمایت کمیته امداد مشغول به کار می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از سایت خبری کمیته امداد، محسن علیزاده، مدیرکل کمیته امداد استان یزد در حاشیه کارگروه اشتغال استان یزد که در محل استانداری یزد برگزار شد، گفت: با راه‌اندازی بخشی از مجتمع سیصد هکتاری انارستان مهریز بیش از ۱۲۰۰ نفر با اولویت مددجویان تحت حمایت کمیته امداد مشغول به کار می‌شوند.

وی بیان کرد: طرح آب‌رسانی این پروژه که حدود شش ماه به طول می‌انجامد توسط مجتمع اقتصادی کمیته امداد انجام می‌شود.

وی افزود: این طرح ازجمله پروژه‌های این نهاد برای توانمندسازی و اشتغال مددجویان تحت حمایت و نیازمندان است که از مصوبات سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به یزد است.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد با اشاره به اینکه علاوه بر جامعه هدف تحت حمایت کمیته امداد در شهرستان مهریز و یزد، فرزندان و داماد مددجویان نیز در اولویت اشتغال در این طرح قرار دارند، ادامه داد: بخشی از این مجتمع به کشت گلخانه‌ای و بخش دیگر به کاشت گل محمدی اختصاص پیدا می‌کند.

وی بابیان اینکه کشت گلخانه‌ای در این پروژه با بهره‌گیری از روش‌های نوین انجام می‌شود، تصریح کرد: طرح کاشت گل محمدی که گیاهی کم آب خواه است از قمصر کاشان الگوبرداری شده است و با بررسی‌های انجام‌شده توجیه اقتصادی دارد.

علیزاده بیان کرد: امید است این طرح با همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی در امر اشتغال همچون جهاد کشاورزی و مجتمع اقتصادی به نتیجه مطلوب دست پیدا کند.

وی گفت: فضای این پروژه توسط مجتمع اقتصادی فراهم‌شده است که برای انجام طرح‌های مورداشاره به مددجویان تحت حمایت و نیازمندان واگذار می‌شود و سرمایه راه‌اندازی کار نیز از طریق اعطای وام قرض‌الحسنه اشتغال تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای هر مددجو تأمین می‌شود و جهاد کشاورزی ازنظر فنی و بحث کارشناسی با کمیته امداد همکاری دارد.

  • منبع خبر : https://news.emdad.ir/fa/newsagency/172473/اشتغال-زایی-1200-نیازمند-با-راه-اندازی-مجتمع-گلخانه-ای-انارستان-مهریز