مدیرکل بهزیستی لرستان از هزار و ۲۸۱ مورد تماس تلفنی با سامانه این اداره کل در رابطه با اضطراب و استرس ناشی از کرونا خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از خبرگزاری مهر، کرم یاری در جلسه ویدئو کنفرانس با موضوع طرح ساماندهی مشارکتهای مردمی در پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری کرونا، اظهار داشت: این جلسه به همت کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و در راستای اجرای تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و ارائه راه کارهای مناسب برای استفاده از ظرفیت سازمانهای مردمی در مدیریت بیماری برگزار شده است.
وی هدف اصلی از برگزاری این جلسه را ساماندهی و مداخله هدفمند مادی و معنوی تشکلهای مردمی در مدیریت بیماری کرونا و حذف آن از کشور در راستای اهداف، سیاستها و مسائل فنی ابلاغی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با رویکرد محله محوری عنوان کرد.
مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به افزایش تاب آوری جامعه با رویکرد آموزش، پیشگیری و درمان، افزود: خط تلفنی ۱۴۸۰ این سازمان از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب با ۱۷ کارشناس مجرب و برجسته به صورت شیفت، مشاوره و راهنمایی لازم را به تماس گیرندگان ارائه میکنند.
یاری، افزود: از تعداد هزار و ۷۰۸ تماس با خط مشاوره تلفنی تعداد هزار و ۲۸۱ مورد در رابطه با اضطراب و استرس ناشی از کرونا بود.
وی، از تماس روزانه ۱۵۰ نفر با خط ۱۴۸۰ خبر داد و گفت: حدود ۷۰ درصد تماسها در خصوص کرونا و راههای غلبه بر استرس ناشی از آن است.
مدیرکل بهزیستی لرستان، همچنین از راه اندازی سامانه خودارزیابی روانشناختی در بحران ویروس کرونا توسط سازمان بهزیستی خبر داد و افزود: هموطنان عزیز با مراجعه به این سامانه به آدرس corona.behzisti.ir و تکمیل اطلاعات جمعیت شناختی و پاسخ به سوالات روانشناختی، از میزان استرس، اضطراب و افسردگی ناشی از بیماری کرونا مطلع میشوند.
یاری، افزود: در این سامانه متناسب با نمره غربالگری کسب شده توسط افراد، توصیههای روانشناختی ارائه میشود و در صورتی که نمره غربالگری بالاتر از حد طبیعی بود افراد میتوانند با ارائه شماره تلفن و کد ملی در سامانه خود ارزیابی روانشناختی، کد شناسه خدمت دریافت کنند و با صدای مشاور (۱۴۸۰) تماس بگیرند تا از خدمات تخصصی بهره مند شوند و چنانچه بر اساس تشخیص و مصاحبه مشاوران و روانشناسان صدای مشاوره به خدمات تخصصی نیاز باشد، به مراکز تخصصی سازمان ارجاع میشوند.
وی، شناسایی داوطلبین برخوردار از سلامت روحی و جسمی، برنامهریزی برای ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به شهروندان با کمک جامعه روانشناسی و تأمین و توزیع اقلام معیشتی و بهداشتی برای اقشار تحت پوشش با مشارکت خیرین را از جمله وظایف و مأموریتهای سازمان بهزیستی در این طرح عنوان کرد.
https://www.khaierin.ir/?p=3560