۴۰ نفر از مردان سرپرست ازکارافتاده تحت حمایت کمیته امداد قم که به دلیل سال ها رنج بیماری و فقر توان سفر به مشهد مقدس را نداشتند، به زیارت امام رئوف مشرّف شدند.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از سایت خبری کمیته امداد ؛ چشم هایشان بی تاب است، قلب هایشان آرام و قرار ندارد و چنان می تپد، گویی می دانند قرار است به مهمانی حرمی بروند که سال هاست آن را فقط از قاب شیشه ای تلویزیون زیارت کرده اند.
این دل‌هایی که به پنجره فولاد حضرتش گره خورده اند مددجویان زیارت اولی، سرپرستان بیمار و از کار افتاده تحت حمایت کمیته امداد قم هستند، آن هایی که رنج فقر و درد بیماری سالیان دراز از رسیدن به محبوب دورشان کرده است.
به همت کمیته امداد منطقه چهار قم ۴۰ نفر از مددجویانی که یا به زیارت شاه خراسان مشرف نشده اند و یا سالهاست آرزوی وصال محبوب را می کشیدند از یکی از مناطق محروم قم راهی زیارت حرم رضوی شدند تا دل های ناآرامشان آرام گیرد.
در این کاروان که در آن زائران مددجوی سفر اولی و سرپرستان بیمار و از کار افتاده تحت حمایت حضور دارند مصاحبه ای کرده ایم تا گوشه ای از حال و هوای معنوی آنها را انعکاس دهیم.
حسینعلی، زائری که چشمانش برای نخستین بار به گلدسته های حرم دوست آشنا شده است می گوید: حوالی اذان ظهر یکی از روزهای سرد پائیزی آذرماه وارد شهر مشهد شدیم و تا چشمانم به گنبد و گلدسته های آقا افتاد اشکهایم به گونه ای جاری شد که مجالی برای ادامه تماشای حرم آقاجانم را نمی داد.
قدرت الله حدودا ۵۵ ساله دیگر زائری ست که اشتیاق خاصی در نگاه هایش موج می زند و می گوید: فقط در سن نوجوانی به زیارت آمده ام و چون از عهده هزینه های سفر برنمی آمدم تاکنون نمی توانستم حتی به زیارت فکر کنم ولی خدا را شکر، الان آماده می شوم که بعد از ۴۰ سال خودم را دوباره جلوی ضریح امام رضا (ع) ببینم.
وارد هتل محل اسکان شدیم، اتاق ها که مشخص شد، چند ساعتی بعد از استراحت، سرپرست کاروان، صحبت های لازم در رابطه با آداب و شرایط زیارت را به مددجویان زائر توضیح می دهد و نکات لازم را به آن ها یادآوری می کند.
بعد از صحبت های سرپرست کاروان راهی زیارت شاه خراسان می شویم و از باب الرضا قدم به حریم باصفای یاور ضعفا می شویم، اینجا حال و هوای زائران صفای دیگری دارد، گویی با دیدن گنبد یار و ضریح مقدس حضرتش همه دنیا را به آنها داده اند و با اشک شوق به راز و نیاز با امام مهربانی‌ها می پردازند.
وقتی از آقا رحیم که اکنون مشهدی رحیم شده است در رابطه با حال و هوایش هنگام زیارت پرسیدم گفت: زیارت امام رضا برای هر کسی حال و هوای خاص خودش را دارد که گفتنی نیست و باید بیایید و این حس را از نزدیک لمس کنید، باور کنید که زیارت امام رضا حج فقراست.
وی ادامه می دهد: چون سال ها بود حرم امام رضا را در تلویزیون می دیدم از زمانی که به من گفتند راهی این سفر می شوم، ذوق و شوق زیادی داشتم و تنها نگرانی ام بیماری ام بود که خوشبختانه کمیته امداد فکر پزشک کاروان را هم کرده است.
یکی از افراد مسن کاروان که به زیارت امام رضا (ع) نایل آمده است وقتی از حس و حالش در زمان زیارت صحبت می کند با صدای لرزان می گوید: کنار ضریح حضرت، برای ظهور امام زمانم دعا کردم.
پای صحبت هر کدام از زائران که می نشینیم حرف هایی زیادی از لطف و عنایات امام رئوف برای گفتن دارند، مثلاً زائر دیگری می گوید: اگر این سفر برای کربلا هم باشد خیلی خوب است و خیلی از ما که پول نداریم به آرزویمان می رسیم.
با علی ظاهری مدیر کمیته امداد منطقه چهار قم تماس می گیریم که جزئیات بیشتری از این سفر بدانیم، وی با اشاره به اینکه مددجویان اعزامی به مشهد مقدس ۴۰ نفر از سرپرستان از کار افتاده و بیمار این منطقه محروم قم هستند گفت: این اردو با هزینه ۶۸ میلیون تومانی و با کمک های خیران و اعتبارات این نهاد اجرا شد.
ظاهری ادامه داد: خیّران در طرح شوق زیارت یاریگر کسانی هستند که تاکنون به زیارت علی بن موسی الرضا (ع) مشرف نشده اند و یا از آخرین زیارتی که مشرف شده بودند مدت زمان زیادی می گذرد.
وی همچنین یادآور شد از ابتدای امسال تاکنون ۲۴۰ نفر از مددجویان این منطقه در قالب طرح شوق زیارت به مشهد مقدس اعزام شده اند.

  • منبع خبر : https://news.emdad.ir/fa/newsagency/172488/اعزام-کاروان-زیارتی-سرپرستان-بیمار-و-ازکارافتاده-تحت-حمایت-قم-به-مشهد-مقدس