سید مرتضی بختیاری در سفر به استان همدان، نخستین مرکز نیکوکاری صنایع کشور و همچنین واحد کاریابی شهرک صنعتی بوعلی همدان را افتتاح کرد.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از سایت خبری کمیته امداد، سید مرتضی بختیاری در سفر به استان همدان، نخستین مرکز نیکوکاری صنایع کشور و همچنین واحد کاریابی شهرک صنعتی بوعلی همدان را افتتاح کرد.

رئیس کمیته امداد در مراسم افتتاح نخستین مرکز نیکوکاری صنایع کشور در شهرک صنعتی بوعلی همدان، واگذاری برخی مسئولیت‌های کمیته امداد به مراکز نیکوکاری را سیاست قطعی این نهاد عنوان کرد و گفت: این برنامه در راستای شعار مردمی شدن کمیته امداد اجرایی می‌شود زیرا معتقدیم مراکز نیکوکاری در هر منطقه، نیازمندان واقعی در محلات را بهتر شناسایی کرده و خدمات با کیفیتی به آنان ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود سه هزار مرکز نیکوکاری در سراسر کشور راه‌اندازی شده است، افزود: راه‌اندازی مراکز نیکوکاری یک نوآوری جدید است که به صورت مسجدمحور و با مرکزیت امام جمعه و هیئت امنای مساجد فعالیت می‌کنند.

بختیاری تاکید کرد: در استان همدان تا امروز ۴۵ مرکز نیکوکاری راه‌اندازی شده که سه هزار خانواده نیازمند را تحت حمایت دارند و مردم نیکوکار استان در ۹ ماهه امسال هشت میلیارد تومان به این مراکز کمک کرده‌اند.

رئیس کمیته امداد به راه‌اندازی واحد کاریابی در شهرک صنعتی بوعلی همدان اشاره کرد و گفت: این شهرک صنعتی سال گذشته برای ۲۱۵ نفر از مددجویان کمیته امداد شغل ایجاد کرد که امیدواریم با فعالیت واحد کاریابی در این مجموعه، شاهد افزایش حرفه‌آموزی و کاریابی مددجویان باشیم.

وی ایجاد اشتغال برای مددجویان را یکی از رسالت‌های اصلی کمیته امداد دانست و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۲ هزار فرصت شغلی برای مددجویان راه‌اندازی شده است و امیدواریم تا پایان سال بیش از ۱۷۰ هزار اشتغال ایجاد کنیم.

رئیس کمیته امداد در ادامه سفر خود به استان همدان ضمن دیدار با خانواده های مددجویان تحت حمایت در مناطق مختلف استان و افتتاح رسمی مجمع بانوان نیکوکار همدان، از چندین طرح اشتغال مددجویان بازدید کرد.

  • منبع خبر : https://news.emdad.ir/fa/newsagency/172597/نخستین-مرکز-نیکوکاری-صنایع-کشور-در-شهرک-صنعتی-بوعلی-همدان-افتتاح-شد