با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی ، ۱۳۵۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد استان کرمان افتتاح و تحویل خانواده‌های تحت حمایت شد.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از سایت خبری کمیته امداد، مراسم افتتاح و بهره‌برداری از ۱۳۵۰ واحد مسکونی مددجویان استان کرمان با حضور سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه در شهرستان عنبرآباد استان کرمان برگزار شد.

رئیس کمیته امداد در این مراسم ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر، گفت: در آستانه ورود به چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و امیدواریم خداوند توفیق پاسداری از خون شهدا را نصیب همه ما کند.

وی با بیان اینکه کارهای بزرگی در دوران انقلاب اسلامی در استان‌های محروم کشور انجام شده است، افزود: با مشارکت سازمان برنامه‌ و بودجه ۱۰ هزار واحد مسکونی توسط کمیته امداد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح استان کرمان در حال احداث است که امروز ۱۳۵۰ واحد مسکونی افتتاح و تحویل مددجویان شد.

بختیاری ادامه داد: اصل تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه احداث ۳۴ هزار واحد مسکونی برای محرومان در استان‌های کرمان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان است که احداث ۱۷ هزار مورد آن برعهده کمیته امداد و مابقی برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

وی به اهمیت اشتغال‌زایی برای مددجویان و اقدامات انجام شده در این زمینه اشاره کرد و افزود: تاکنون ۷۴۰ پنل خورشیدی برای مددجویان در استان کرمان به بهره‌برداری رسیده است که ماهانه بین ۸۰۰ تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای مددجویان درآمدزایی دارد. پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال حدود هزار پنل خورشیدی دیگر در این استان به بهره‌برداری برسد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه در صورت موافقت دولت، سه هزار سهمیه پنل خورشیدی دیگر به استان کرمان اختصاص می‌یابد، از رئیس سازمان برنامه و بودجه خواست به منظور کمک به ایجاد صندوق ضمانت تسهیلات مددجویان، به این نهاد کمک کند.

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز در این مراسم ضمن تایید درخواست رئیس کمیته امداد برای احداث هزار پنل خورشیدی در منازل مددجویان کمیته امداد استان کرمان، گفت: هزار واحد نیروگاه خورشیدی دو منظوره برای مددجویان استان راه‌اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: اعتبار این طرح تا هفته آینده تامین می‌شود و این هزار طرح نیروگاه‌ خورشیدی تا دهه فجر سال آینده افتتاح خواهند شد.

نوبخت از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای صندوق ضمانت تسهیلات اشتغال مددجویان کمیته امداد خبر داد و خاطرنشان کرد: این اقدام به منظور کمک به حل مشکل ضمانت مددجویان تحت حمایت صورت می‌گیرد.

شایسته ذکر است؛ در پایان این مراسم از تمبر یادبود واگذاری ۱۳۵۰ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد استان کرمان رونمایی شد.