در مراسمی با حضور رئیس کمیته امداد، «انجمن خیران عدالت یار» در یزد به منظور ارائه خدمات حقوقی و قضایی به مددجویان کمیته امداد آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از پایگاه اطلاع ‌رسانی کمیته امداد، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در مراسم رونمایی از طرح انجمن خیران عدالت یار که با حضور مسئولان دادگستری استان یزد برگزار شد، گفت: انجمن خیرین عدالت یار یک اقدام ابتکاری و ابداعی است که می‌تواند در سراسر کشور برای خدمت به نیازمندان جامعه و گره‌گشایی از مشکلات آن‌ها اجرا شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی میز خدمت حقوقی در ادارات کمیته امداد سراسر کشور، افزود: کمیته امداد با همکاری وکلای نیکوکار، مشاوره حقوقی به مددجویان ارائه می‌دهد و در کنار آن، با تفاهم‌نامه‌ای که با کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی امضا شد، مددجویان این نهاد از پرداخت تعرفه‌های دفاتر خدمات الکترونیک قضایی معاف شدند.

بختیاری ارائه خدمات حقوقی به خانواده‌های تحت حمایت را یکی از زمینه‌های خودکفایی آنان دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود ۱۱۵ هزار مددجو از حمایت کمیته امداد خارج شدند که بخشی از آنان با کمک وکلای نیکوکار در کانون وکلا و احقاق حقوق مددجویان در محاکم و صدور رای به نفع ایتام تحت حمایت بوده است. 

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه انجمن خیرین عدالت یار در ادامه همکاری‌های کمیته امداد، قوه قضاییه و وکلای نیکوکار تشکیل شده است، تاکید کرد: هدف از تشکیل انجمن خیرین عدالت یار یزد، احقاق حقوق مددجویان و نیازمندان با همت خیران جامعه حقوقی شامل قضات، وکلا، کارشناسان، سردفتران اسناد رسمی و اساتید دانشگاهی رشته حقوق است تا با ارائه خدمات مشاوره‌ای و وکالت مددجویان در دعاوی، به حل مشکلات حقوقی و قضایی خانواده‌های تحت حمایت یاری رسانند.