برخی آزمایش ها نشان می‌دهند که تزریق پادتن موجود در پلاسما خون نجات یافتگان از ویروس کرونا ، سیستم ایمنی مبتلایان به این ویروس را تحریک و تقویت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از خبرگزاری مهر ؛ مهدی اکبری اظهار داشت: بخش مایع خون، خوناب یا پلاسما نام دارد، برخی آزمایش‌ها نشان می‌دهند که تزریق پادتن نجات یافتگان از ویروس کرونا سیستم ایمنی کسانی را که به این ویروس مبتلا شده اند تحریک و تقویت می‌کند.
مدیرکل انتقال خون استان قزوین بیان کرد: اهدای پلاسما با روشی به نام «پلاسما فرزیس» انجام می‌شود؛ در این روش اهداکننده فقط بخش مایع خون یعنی پلاسما را اهدا می‌کند و بقیه سلول‌های خونی به اهداکننده بازگردانده می‌شود و به این صورت اهداکننده می‌تواند با اهدای پلاسمای خود جان تعداد زیادی از بیماران را نجات دهد.

وی تصریح کرد: پلاسما ماده اولیه تهیه بسیاری از داروهای حیاتی است و فاکتورهای انعقادی ۸ و ۹، آلبومین و ایمونو گلوبولین ها که در درمان بیماران به کار می‌روند، از پلاسما به دست می‌آید.

اهدای پلاسما توسط بهبود یافتگان کووید ۱۹ در قزوین

مدیرکل انتقال خون استان قزوین یادآورشد: برای اهدای پلاسما بهره مندی از سلامت کامل به تأیید پزشک، داشتن وزن ۵۰ کیلوگرم یا بیشتر و در بیشتر موارد اگر شرایط اهدای خون کامل را داشته باشید، می‌توانید پلاسما نیز اهدا کنید.

وی خاطر نشان کرد: هر فرد می‌تواند در هفته ۲ بار پلاسما اهدا کند. مشروط بر اینکه فاصله دو اهدا بیش از ۴۸ ساعت باشد و هر اهداکننده می‌تواند در سال ۳۶ نوبت پلاسما اهدا کند.

اکبری گفت: با رایزنی‌های انجام شده با مدیرعامل سازمان انتقال خون برای اجرای طرح دریافت پلاسما از بیماران بهبود یافته مبتلا به کرونا دستگاه و تجهیزات وارد استان شده و در این هفته کارهای معتبر سازی انجام خواهد شد.

وی از بهبود یافتگان کووید ۱۹ خواست به شکرانه بازگشت سلامت خود و کمک به درمان بیماران موجود و نجات جان آن‌ها در این طرح شرکت کنند.

مدیر کل انتقال خون استان قزوین تصریح کرد: طرح دریافت پلاسما از بیماران بهبود یافته مبتلا به کرونا در ۱۴ استان در حال اجراست.

اهدای پلاسما توسط بهبود یافتگان کووید ۱۹ در قزوین

وی در باره وضعیت تأمین فرآورده‌های خونی گفت: با مشارکت خوب خیرین در استان قزوین هیچگاه شاهد بحران تأمین فرآورده‌های خونی نبوده ایم، اما از مردم در خواست می‌شود همچنان یاری رسان ما در تأمین نیازهای خونی برای کمک به بیماران نیازمند باشند.

مدیر کل انتقال خون استان گفت: طرح نذر خون که از ابتدای ماه رمضان آغاز شده است تا پایان ماه مبارک ادامه دارد.