اعضای فعال و جوان این سازمان در اقدامی خداپسندانه و هماهنگ و با اجرای طرح «قرار مهربانی»، ۲ هزار واحد خون به بیماران نیازمند اهدا کردند.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر به نقل از ایرنا، رضا بامداد اصل در تشریح این خبر گفت: اهدای این شمار واحد خون به بیماران نیازمند در راستای توسعه مشارکت جوانان در فعالیت های عام المنفعه و تحقق اهداف بشردوستانه جمعیت هلال احمر و پیشبرد اهداف سازمان انتقال خون برای تامین خون و فرآورده های خونی سالم در سراسر کشور انجام شده است.

او افزود: اعضای سازمان جوانان همه ساله و به مناسبت های مختلف در راستای ترویج فرهنگ نوع‌‎دوستی، احترام به ارزش های انسانی، تسکین آلام بشری و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها در این امر خیر و مبارک مشارکت می کنند.

سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت:‌ در اجرا و برگزاری این طرح سعی بر آن است که با اطلاع رسانی درست به مردم و نهادینه کردن فرهنگ بشردوستی و نیکوکاری، جان بسیاری از بیماران نیازمند که در انتظار پیوند عضو هستند، از مرگ حتمی نجات داده شود.

بامداد اصل توضیح داد: این طرح به عنوان یکی از بزرگ ترین پروژه های بشردوستانه سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر شناخته شده است.

او تامین داوطلبانه خون سالم و فرآورده‌های خونی برای بیماران نیازمند را یکی از برنامه‌های اصلی و راهبردی این سازمان عنوان کرد و افزود: این سازمان در راستای تشویق مردم برای انجام مسئولیت‌های اجتماعی، با انجام فراخوان های عمومی و اختصاصی (شرایط عادی و اضطرار) در قالب برنامه ملی و هماهنگ اهدای خون «قرار مهربانی» و ایجاد آمادگی‌های لازم در بین اعضای جوان و فعال خود نسبت به تأمین مستمر خون سالم، سعی در یکسان سازی میزان دسترسی مناسب بیماران در مراکز استانی با بیماران ساکن در مناطق حاشیه‌ای و دورافتاده دارد.

سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: جوانان فعال عضو سازمان جوانان جمعیت هلال احمر که برای انتقال خون به مرکز خدمات دریافت و اهدای خون داوطلبانه آمده اند، افرادی هستند که تعهد اجتماعی دارند، در قبال اجتماع احساس مسئولیت می کنند و با اعتقاد به نوع دوستی، ایثارگرانه خون خود را اهدا می کنند.

بامداد اصل افزود: این میزان واحد خون از سوی جوانان هلال احمر طبق اطلاعیه سازمان انتقال خون کشور که با فرارسیدن فصل سرما و افزایش برودت هوا و بارش برف و باران با کاهش شدید سطح ذخایر خون و فرآورده های آن در همه گروه های خونی مواجه شده بود، به بیماران نیازمند اهدا شده است.

لازم به ذکر است سازمان جوانان جمعیت هلال احمر سازمانی داوطلب محور، اصول مدار و دارای تعامل سازنده با جهان است که با ترویج روحیه بشردوستی، ایثار، تعاون، سازگاری اجتماعی و مسئولیت پذیری میان جوانان، ظرفیت آنها را برای افزایش برخورداری انسان ها از کرامت، سلامت، محیط زیست سالم، صلح و احترام به کار می گیرد.

این سازمان، نهادی مردمی و تخصصی در امور جوانان است که با انجام مطالعات راهبردی در زمینه اصول، اهداف و ارزش های نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، برای ارائه خدمات آموزشی هدایتی و تربیتی جوانان را جذب، توانمند و در قالب تیم های ورزیده، سازماندهی می کند تا بتوانند از طریق انجام فعالیت های خداپسندانه، بشردوستانه، امدادی، عام المنفعه و داوطلبانه با دیگران تعامل کرده و امور خود و جامعه را به طور موثری اداره و هدایت کنند.

  • منبع خبر : http://rcs.ir/اهدای-۲-هزار-واحد-خون-به-بیماران-نیازمن/