بختیاری از ایجاد ۹۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد و ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای طرح های اشتغال مددجویان از ابتدای امسال خبر داد

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از سایت خبری کمیته امداد، سید مرتضی بختیاری در سفر به استان قم با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
رئیس کمیته امداد در این جلسه با اشاره به اینکه کمیته امداد مکلف است سالانه ۷۰ هزار شغل جدید برای مددجویان ایجاد کند، افزود: در سال جاری تاکنون ۹۰ هزار فرصت شغلی برای خانواده‌های تحت حمایت ایجاد شده که تا پایان سال این رقم به ۱۷۰ هزار شغل خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه به گفته مسئولان شورای عالی اشتغال کشور، یک سوم اشتغال‌های ایجاد شده در سال گذشته، توسط کمیته امداد محقق شده‌ است، ادامه داد: امسال ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی برای مددجویان کمیته امداد ابلاغ شده است و همچنین از محل تبصره ۱۶ نیز ۳۵۰۰ میلیارد تومان به کمیته امداد برای اشتغال جامعه هدف اختصاص یافته‌ است.

رئیس کمیته امداد از تحویل ۷۵۰۰ خانه روستایی و پنج هزار واحد مسکونی شهری جدید برای مددجویان تا پایان امسال خبر داد و تصریح کرد: تا پایان سال تعمیرات تمام واحدهای آسیب‌دیده در مناطق سیل‌زده کشوربه پایان خواهد رسید.

وی از مشارکت سپاه ‌برای احداث ۶۵۰۰ واحد مسکونی مددجویی در مناطق محروم کشور خبر داد و افزود: همچنین براساس تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه، ۱۷ هزار واحد مسکونی هم تا پایان سال آینده در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی ساخته و تحویل مددجویان می‌شود.

بختیاری گفت: انقلاب در عرصه مسکن‌سازی برای مددجویان در سال‌های اخیر، جز با حمایت مجلس شورای اسلامی، دولت و خیران امکان‌پذیر نبود.

رئیس کمیته امداد از اهتمام این نهاد در واگذاری امور به مردم خبر داد و گفت: در حال حاضر سه هزار مرکز نیکوکاری در کشورفعالیت می‌کند.

وی در ادامه از ابتکارات کمیته امداد استان قم یاد کرد و گفت: از طرح‌های «مددکاری اسلامی»، «دوباره زندگی» و اداره بانوان کمیته امداد استان قم الگوبرداری شده و در حال توسعه آنها در کشور هستیم.

تخصیص اعتبار برای اشتغال و مسکن مددجویان از امور حسنه است

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه کمیته امداد از جمله نهادهایی است که اساس آن بر تقوی است، گفت:‌ این نهاد مقدس با یک پشتوانه الهی و اندیشه خیر راه‌اندازی شده‌ است و همه دعاگوی شما برای انجام بهتر وظایفتان هستیم.

وی اهمیت خانه‌دار شدن مددجویان کمیته امداد را یادآور شد و خواستار بهره‌مندی بیشتر کمیته امداد از توان خیران و طرح‌های دولت در تامین مسکن مددجویان شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت ایجاد اشتغال مددجویان کمیته امداد تصریح کرد: برای افزایش ظرفیت‌های اشتغال در میان مددجویان این نهاد از وام‌های قرض الحسنه و تسهیلات بانکی استفاده می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هر اندازه که در بخش اشتغال و مسکن کمیته امداد وقت و اعتبارات صرف شود جزو امور حسنه و خیر است و برکات فراوانی خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه نباید تفاوتی در بیمه مددجویان کمیته امداد با سایر اقشار مردم وجود داشته باشد، افزود: دفترچه بیمه اعضای کمیته امداد در نظام ارجاع الکترونیک باید مانند سایر اقشار جامعه سنجیده شود.

  • منبع خبر : https://news.emdad.ir/fa/newsagency/172126/ایجاد-90-هزار-فرصت-شغلی-برای-مددجویان-کمیته-امداد-از-ابتدای-سال-جاری