ضرورت حمایت دولت و مجلس از توسعه مشاغل خانگی مددجویان ؛ مجلس با تصویب قوانین و دولت با ارائه اعتبارات لازم، تسهیل گر مشاغل خانگی مددجویان باشند.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد ، سید مرتضی بختیاری با حضور در برنامه تلویزیونی « زنده باد زندگی » ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) و دهه کرامت ، از همراهی همیشگی مردم نیکوکار ایران اسلامی با کمیته امداد تقدیر کرد و افزود: با ارزش ترین ظرفیت کشور وجود مردمی است که در شرایط سخت تحریم و شیوع کرونا در ماه مبارک رمضان امسال غوغا کردند و در قالب رزمایش ایران همدل با تبعیت از رهبر معظم انقلاب، کمک‌های مومنانه خود را برای محرومان و نیازمندان گسیل کردند.

وی ماموریت اصلی کمیته امداد را توانمندسازی مددجویان عنوان کرد و ادامه داد: غیر از دو قشر سالمندان و بیماران صعب العلاج که مادام العمر از خدمات کمیته امداد برخوردار هستند، در مورد دیگر افراد تحت حمایت مکلف به توانمندسازی و خودکفایی از طریق راه اندازی طرح‌های اشتغال هستیم.

بختیاری با گرامیداشت یاد و نام مرحوم سید رضا نیری ، سرپرست اسبق کمیته امداد خاطرنشان کرد: توجه به اشتغال خانگی از مواردی است که از دوره های گذشته امداد آغاز شده و این نهاد در بحث اشتغال خانگی تلاش‌ها و موفقیت‌های زیادی داشته به طوری که سال گذشته ۵۵ هزار فرصت شغلی برای زنان سرپرست خانوار ایجاد شد.

وی بر ضرورت حمایت دولت و مجلس از مددجویان کمیته امداد تاکید کرد و گفت: چشم امید جامعه هدف امداد به کمک‌های مردمی است اما لازم است مجلس در زمینه قانون گذاری و دولت در زمینه ارائه تسهیلات بانکی اقدام کنند تا خانواده‌های نیازمند بتوانند با رونق بخشیدن به اشتغال خانگی، به توانمندی برسند.

رئیس کمیته امداد اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۳۸۵ هزار دانش آموز و بیش از ۷۵ هزار دانشجوی تحت پوشش در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند که باید بتوانیم زمینه اشتغال را برای آنها فراهم کنیم.