معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان گفت: کارت تغذیه ۳۲۸۹ کودک مشمول دریافت سبد غذایی هرماه با مبلغ ۱۰۰ هزار تومان برای هر نفر شارژ می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از سایت خبری کمیته امداد ، علی بحیرایی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان بابیان اینکه کودکان، آسیب‌پذیرترین گروه در هر جامعه هستند و از هیچ نیاز آن‌ها ازجمله غذا، پوشاک و نیازهای دیگرشان نباید کاسته شود، گفت: کمیته امداد استان همدان با تحت حمایت قرار دادن ۳۲۸۹ کودک زیر پنج سال تلاش دارد شرایط مناسب‌تری برای این کودکان فراهم کند تا در آینده مشکلات جسمی از آن‌ها مبرا باشد.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان همدان با اشاره به این مطلب که سبدهای حمایت غذایی، تحت نظر کارشناس علم تغذیه، تهیه و توزیع می‌شود و شامل: برنج، روغن، گوشت قرمز و سفید، لبنیات، حبوبات و ماکارونی است، افزود: کارت تغذیه ۳۲۸۹ کودک مشمول دریافت سبد غذایی هرماه با مبلغ ۱۰۰ هزار تومان برای هر نفر شارژ می‌شود.
وی در ادامه با یادآوری این مطلب که این طرح از سال ۸۶ آغازشده است، بیان کرد: کارت تغذیه برای ارتقاء سطح کیفی تغذیه کودکان به‌صورت هدفمند و هوشمند با در نظر گرفتن نتایج حاصل از پایش تن‌سنجی به‌صورت مستمر انجام می‌گردد و سبد غذایی با در نظر گرفتن نیازهای تغذیه‌ای کودک  هرماه در اختیار خانواده قرار می‌گیرد و کیفیت محصولات نیز مورد بازرسی قرار می‌گیرد.
بحیرایی گفت: برنامه پایش سلامت جسمی و روحی کودکان تحت حمایت هر شش ماه با همکاری شبکه بهداشت درمان استان و امور درمان کمیته امداد همدان انجام می‌شود.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان با اشاره به این مطلب که کودکانی که از مشکل تغذیه رنج می‌برند توسط مرکز بهداشت استان و شهرستان‌ها شناسایی و به کمیته امداد معرفی می‌شوند، افزود: این مشکل با نمودهای مختلفی ازجمله چاقی، کم خوری و بد خوری دیده می‌شود که امیدواریم با کمک خیران بتوانیم برای حمایت از این کودکان قدم برداریم و کمک گسترده‌تری به آن‌ها انجام بدهیم.
بحیرایی گفت: این نهاد علاوه بر اعطای سبد حمایت غذایی به کودکان نیازمند، دوره آموزشی تخصصی را با بهره‌گیری از اساتید شبکه بهداشت و درمان برای مادران این کودکان نیز برگزار می‌کند.
وی در پایان افزود: نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به کمیته امداد سراسر استان برای کمک به کودکان مشارکت کنند تا از این طریق بتوانیم به آن‌ها سلامتی را هدیه بدهیم.

  • منبع خبر : https://news.emdad.ir/fa/newsagency/172068/برنامه-پایش-سلامت-جسمی-و-روحی-3289-کودک-تحت-حمایت