معاون جذب و سازماندهی سازمان داوطلبان در نشست مجمع خیرین کشور و جمعیت هلال‌احمر گفت: رویکرد جمعیت هلال احمر ، واسپاری کارهای خیریه به مردم است

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از روابط عمومی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، وحید سلیمی در نشست هم‌اندیشی سازمان داوطلبان و مجمع خیرین کشور، گفت: بیش از یک سال از امضای تفاهم نامه هلال‌احمر و مجمع خیرین کشور در زمینه راه‌اندازی مجامع استانی می‎گذرد و در این مدت تلاش شده است هماهنگی خوبی برای اجرای پروژه های خیریه در مواقع  بحران و شرایط عادی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد مجامع استانی به دبیری جمعیت هلال احمر برای تعیین متولی و پیگیری امور خیرین ضروری بود، افزود: مجامع استانی فقط به عنوان هماهنگ کننده میان تشکل های مردم نهاد و هلال احمر فعالیت می‌کند و موظف است در مواقع بحرانی تشکل های مردم نهاد و موسسه ها ی خیریه را در کنار هلال احمر برای کمک رسانی موثر به اسیب دیدگان قرار دهد.

سلیمی گفت: بر اساس اعلام فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در سیل اخیر کشور، برای نخستین بار رقم کمک‌های نقدی مردمی رکورد بی سابقه‌ای را ثبت کرد و این نشان دهنده اعتماد و سرمایه اجتماعی هلال‌احمر است، اما با این حال هنوز ظرفیت بسیاری برای بهره گیری بیشتر از مشارکت های مردمی وجود دارد.

وی از  مجمع خیرین کشور در خواست کرد تا با ترغیب خیرین علاقه مند به مشارکت در امور خیریه و ساختار سازی در قالب خیریه های محلی، در جهت افزایش مشارکت پذیری مردم اقدامی قابل تحسین رقم بزند.

این نشست یک روزه با حضور عیسی فرهادی، فرماندار استان تهران، رحماندوست، مدیرعامل  و حبیب الله بور بور، رئیس هیات مدیره مجمع خیرین کشور و همچنین جمعی از اعضای مجامع استانی خیرین کشور و معاونین داوطلبان هلال‌احمر استان‌ها برگزار شد.

  • منبع خبر : http://rcs.ir/معاون-جذب-و-سازماندهی-سازمان-داوطلبان-2/