فعالیت پایه و اصلی بنیاد، کمک به کودکان ناشنوای مادرزادی است که نیازمند جراحی کاشت حلزونی گوش هستند و با این کمک نه تنها از موهبت شنوایی بهره مند میگردند بلکه میتوانند در مدارس عادی با کودکان هم سن خود به تحصیل و آموزش بپردازند و مانند سایرین به زندگی خود ادامه دهند

تاریخچـه تاسیــس

کیش مهر کتایون (کمک) بنیادی نیکوکارانه و مستقل است که در اسفند ماه سال ۱۳۹۱ با شماره ۱۸۵ به ثبت رسید و با اهداف عالی انسانی، اجتماعی و فرهنگی شروع به فعالیت کرده است. بنیانگذار کمک، هنرمند نام آشنای ایران زمین “کتایون ریاحی” میباشد. وی پس از سالها فعالیتهای نیکوکارانه، دفتر اصلی بنیاد کمک را به طور رسمی در جزیره زیبای کیش افتتاح نمود.

کار ما پیشی گرفتن در نیکوکاری
نیاز ما بی نیازی همگان

اهــداف و مأموریـت هـا

فعالیت پایه و اصلی بنیاد، کمک به کودکان ناشنوای مادرزادی است که نیازمند جراحی کاشت حلزونی گوش هستند و با این کمک نه تنها از موهبت شنوایی بهره مند میگردند بلکه میتوانند در مدارس عادی با کودکان هم سن خود به تحصیل و آموزش بپردازند و مانند سایرین به زندگی خود ادامه دهند. بنیاد کمک با همکاری سازمان بهزیستی کشور این کودکان را شناسایی می کند. روند درمان ۳۲ میلیون تومان هزینه خواهد داشت. هیات امنای صرفه جویی ارزی مسئول تهیه “پروتز کاشت” و تأمین بخشی از هزینه فوق میباشد. از کل هزینه درمان ۶ میلیون تومان سهم خانواده باقی میماند که بنیاد کمک بخشی از سهم خانواده را به عهده میگیرد (۳ میلیون تومان) و سعی دارد درمان پس از جراحی را پیگیری و اطلاع‌رسانی کند.

همه کودکان جهان فرزندان ما هستند؛ پس شایسته است آنگونه رشد کنند که شکوه زندگی مان باشند.

دیگر هدفهای کمک
بنیاد کمک مجموعه‌های از بخشهای مختلف مدیریتی، اقتصادی، فرهنگی و هنری، آموزشی و بهداشتی، حقوقی و مشاوره میباشد. کمک در نظر دارد ضمن ادامه فعالیتهای انجام شده، دیگر اهداف خود را در قالب بخشهای زیر جامه عمل بپوشاند:

۱. حمایتی: ارائه خدمات مشاوره، مددکاری و برگزاری کلاسهای کمک آموزشی (تدوین برنامه‌هایی جهت پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دوزبانه).
۲. فرهنگی و هنری: ترجمه و انتشار متنهای روانشناختی و سی دی های آموزشی، نشر کتابهای داستان، برگزاری کنسرت های موسیقی، اجرای تئاتر و… .
۳. پژوهشی و علمی: مطالعات درباره روستاها و مناطق هدف، ارتباط و همکاری با دانشگاه ها و مراکز علمی معتبر چون دانشگاه تهران، ثبت دو دستگاه اختراعی اهدا شده به بنیاد برای تصفیه و تولید آب و …

درخور ذکر است اولویت کار بنیاد، درمان کودکان ناشنوای نیازمند کاشت حلزونی گوش است.

مرام نامه بنیاد

همه کودکان جهان، فرزندان ما هستند ؛
پس شایسته است آنگونه رشد کنند که شکوه زندگی ما ن باشند.
همه سالمندان، پدرانَ ومادران ما هستند ؛
پس بهتر آنست در شرایط و فضایی باقی عمر را سپری کنند که جبران زحماتشان شود و تا آخرین لحظه، ما فرزندانشان را از رحمت وجودشان سرشار کنند.
نیازما بی نیازیست برای همگان،
و رقابت ما پیشی گرفتن در نیکوکاری از یکدیگر است.
ما مهرمان را از خداوند مهرآفرین دریافت می کنیم و آن را در زمین بین همه موجودات به بخشندگی مادرزمین و با هدایت پدرآسمان تقسیم می کنیم.
ما به دیگران کمک می کنیم تا به خود کمک کنیم؛
به خود کمک می کنیم تا به انسان و انسانیت کمک کنیم .
ما دلها یمان را از مهر سرشار می سازیم و با همدلی و پیوستگی گردونه مهر را به گردش در می آوریم .
برای پیوستن به گردونه کمک ، منتظر مهر شما مهربانان هستیم.
به کمک خدا

وب سایت بنیاد کمک
www.komakcharity.com