رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی دزفول گفت: بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی زنان و زایمان دزفول ظرف دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از خبرنگار مهر، یوسف پریدار پیش از ظهر امروز چهارشنبه در آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های خیرین سلامت شهرستان دزفول که با حضور جمعی از مسئولان و خیرین در سالن شیخ انصاری دانشگاه آزاد دزفول برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان‌های دزفول، شوش و گتوند با برخورداری از ۸۰۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی دزفول هستند. وی اضافه کرد بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی زنان و زایمان دزفول ظرف دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: با توجه به کمبود امکانات بهداشتی و درمانی در برخی استان‌ها و شهرستان‌های هم‌جوار و همچنین اعتماد به ساختار پزشکی دزفول، یک جمعیت سرریز نیز برای مسائل بهداشتی و درمانی از اندیمشک، بخش‌هایی از استان لرستان، جنوب ایلام، ایذه و شوشتر  وارد دزفول می شوند که بر این اساس جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم ‌پزشکی دزفول به بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر می رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان شهرستان‌های دزفول، شوش و گتوند از زمان طرح تحول سلامت تاکنون گریزی زد و گفت: در سال ۹۳ شهرستان گتوند با ۷۵ هزار جمعیت فاقد بیمارستان بود و صرفاً یک مرکز درمان بستر ناقص در این شهرستان فعالیت داشت؛ بنابراین بیمارستان کارون گتوند با برخورداری از ۳۴ تخت در این شهرستان افتتاح شد که در آن خدمات عمومی و تخصصی در ۴ رشته به مردم ارائه می شود و این بیمارستان از ۸ تخت دیالیز نیز بهره مند است.

پریدار در ادامه یادآور شد: در شهرستان شوش نیز تا سال ۹۳ صرفاً یک بیمارستان نظام مافی که در دهه ۴۰ ساخته شده بود، وجود داشت که در سال‌های اخیر تمام بخش‌های این بیمارستان به صورت کامل بازسازی شده و یک مرکز زایمان تخصصی نیز راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به احداث ۱۹ خانه بهداشت و ۱۰ مرکز بهداشت در طی چند سال اخیر در شهرستان شوش، یادآور شد: ساخت بیمارستان شهدای شوش نیز در دستور کار قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول همچنین به وضعیت بهداشت و درمان دزفول در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: این شهرستان با کمبود شدید تخت بیمارستانی مواجه بود که پس از پیگیری‌های فراوان از چند سال پیش عملیات ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابه دزفول در محل‌ بیمارستان سابق یا زهرا (س) آغاز شده و تاکنون تمام پروژه ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

پریدار با اشاره به اتمام فاز اول این بیمارستان، اضافه کرد: تاکنون ۶۰۰ میلیارد ریال در این بیمارستان هزینه شده است که ۵۰ درصد اعتبار احداث این بیمارستان به عنوان دومین بیمارستان دزفول توسط وزارت بهداشت، ۲۵ درصد توسط بنیاد علوی و ۲۵ درصد نیز توسط بنیاد برکت تأمین می شود و در حال حاضر روند تأمین مالی این بیمارستان از سوی بنیاد علوی و برکت کند شده که امیدوار هستیم به روال سابق برگردد.

وی از افتتاح اورژانس جدید بیمارستان «گنجویان» در آینده نزدیک خبر داد و گفت: دزفول در حوزه زنان و زایمان در وضعیت مطلوبی قرار نداشت و در حال حاضر نیز زایمان بانوان در بخشی از بیمارستان گنجویان صورت می گیرد.

رئیس دانشگاه‌ علوم پزشکی دزفول ادامه داد: از چند سال پیش طراحی و احداث بیمارستان جامع زنان در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر این بیمارستان با گنجایش ۱۱۰ تخت، ۲۷ اتاق زایمان خصوصی، ۲ اتاق آی سی یو نوزادان و بزرگ‌سالان در پیشرفت فیزیکی بالای ۹۷ درصد قرار دارد که پیش‌بینی می شود ظرف دو ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

پریدار تصریح کرد: این بیمارستان جامع زنان و زایمان دزفول فوق تخصصی بوده و در جنوب غرب کشور بی نظیر است.

وی همچنین از افتتاح بخش سوختگی بیمارستان گنجویان دزفول به عنوان دومین بخش سوختگی در جنوب غرب کشور با برخورداری از ۲۰ تخت خبر داد و عنوان کرد: ۴ هزار و ۷۰۰ بیمار مبتلا به سرطان نیز تحت پوشش خدمات رایگان مرکز خیریه امام حسن مجتبی (ع) قرار دارند که این بیماران که از استان‌های مختلف نیز هستند و از خدمات صد درصد رایگان بهره مند می شوند.

  • منبع خبر : mehrnews.com/news/4795208