تأسیس سه مرکز دانش بنیان در ساختمان قدیم سازمان اوقاف ، البرز و مازندران ؛ تعداد یک هزار و ۸۶۰ موقوفه درمانی در کشور فعالیت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی خاموشی افزود: در زمان کرونا مهم‌ترین بیمارستان‌های وقفی فعال و در حال ارائه خدمات به مردم و بیماران بودند. تعداد قابل‌توجهی خانه بهداشت نیز زیر نظر سازمان اوقاف و امور خیریه فعال است.

خاموشی با تأکید بر اینکه سازمان اوقاف یک سازمان سرمایه‌ای است، ادامه داد: این سازمان ظرفیت‌های بسیاری دارد و دارای زمین‌های وقفی زیادی است که می‌توان از ظرفیت‌های آن درزمینهٔ های مختلف بهره برد. فعالیت‌های مناسبی در تولیدات کشاورزی و مواد پروتئینی و میوه در حال انجام است.

وی افزود: سازمان اوقاف در بخش دانش بنیان هم در حال فعالیت است و در حال تأسیس ۳ مرکز دانش بنیان در البرز، ساختمان قدیم سازمان اوقاف و مازندران هستیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های بقاع متبرکه گفت: در این بقاع حرکت‌های اجتماعی فعال‌تر است. در زمان شیوع کرونا در سال ۹۸ اقدامات بسیاری با کمک مردم در این بقاع انجام شد که از آن جمله می‌توان به تولید ماسک، گان، دستکش و … اشاره کرد.

خاموشی تصریح کرد: ۱۰۹ چرخ‌خیاطی برای این کار در بقاع مستقر شد که ۹۸ چرخ‌خیاطی متعلق به خود مردم بود که خودشان هم با آن به تولید ماسک و دیگر اقلام بهداشتی می‌پرداختند.

وی به دیگر فعالیت‌های این سازمان اشاره کرد و افزود: مسابقات قرآنی و فعالیت در این زمینه از دیگر اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه است که امسال به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد.