با حضور رئیس کمیته امداد، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس بنیاد مسکن، دو هزار واحد مسکونی به مددجویان و نیازمندان استان خراسان جنوبی تحویل شد.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از سایت خبری کمیته امداد، سید مرتضی بختیاری عصر امروز در مراسم بهره برداری از ۲ هزار واحد مسکونی مددجویان و نیازمندان استان خراسان جنوبی ، با اشاره به تفاهم‌نامه سه جانبه میان سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن و کمیته امداد برای ساخت ۱۷ هزار واحد مسکونی برای محرومان، افزود: این واحدهای مسکونی در مناطق محروم استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه سهم استان خراسان جنوبی از این تفاهم‌نامه، پنج هزار واحد مسکونی است، ادامه داد: کار ساخت این منازل از ۲۰ اسفند ۹۷ آغاز شد و امروز ۲ هزار واحد مسکونی به مددجویان و نیازمندان استان تحویل شد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه هزار واحد مسکونی دیگر در دهه فجر انقلاب اسلامی تحویل مددجویان خواهد شد، خاطرنشان کرد: ساخت مسکن با اولویت زنان سرپرست خانوار و ایتام انجام می‌شود.

بختیاری اشتغال و درآمدزایی با ثبات برای مددجویان را مهمترین اولویت کمیته امداد عنوان کرد و گفت: تا پایان سال ۲۰ هزار نیروگاه کوچک خورشیدی (پنل خورشیدی) در مناطق روستایی و محروم کشور ایجاد خواهد شد که این طرح در ماندگاری روستاییان بسیار موثر است.

وی بیان کرد: در این راستا براساس تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، سازمان بسیج مستضعفین و کمیته امداد منعقد شده است ۱۶ هزار واحد نیروگاه کوچک خورشیدی متعلق به مددجویان کمیته امداد و چهار هزار واحد متعلق به سازمان بهزیستی راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ‌ کار و تلاش در جامعه به‌‌ویژه در بین خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد، گفت: هدف‌گذاری برای ایجاد ۱۷۰ هزار فرصت شغلی پایدار برای مددجویان تا پایان سال جاری از برنامه‌های اصلی این نهاد است و در استان خراسان جنوبی پنج هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز در این مراسم با تقدیر از عملکرد بنیاد مسکن و کمیته امداد در ساخت مسکن محرومان، گفت: کمیته امداد و بنیاد مسکن دو نهاد انقلابی هستند که به محروم‌ترین مردم در مناطق دورافتاده خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی  افزود: امروز شاهدیم که بنیاد مسکن و کمیته امداد که جزو نهاد‌های انقلابی هستند برای مسکن و امدادرسانی به انسان‌هایی که نیاز به کمک دارند به نحو شایسته پای کار آمده‌اند و در کمتر از ۱۰ ماه، این دو نهاد با پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه، اقدامات خوبی در روستاهای خراسان جنوبی انجام داده‌اند.

وی تصریح کرد: ۹۷۰ میلیارد تومان از سوی دولت تعهد شده که طی دو سال برای طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی استان خراسان جنوبی پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: باید با ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی که ظرفیت فراوانی در این استان دارد برای جوانان شغل ایجاد کنیم و امید است در این روستا هیچ بیکاری نداشته باشیم.

  • منبع خبر : https://news.emdad.ir/fa/newsagency/172608/دو-هزار-واحد-مسکونی-به-مددجویان-و-نیازمندان-استان-خراسان-جنوبی-تحویل-شد