اولویت در پرداخت تسهیلات اشتغال ، مددجویان تحت حمایت هستند که در درجه اول به خود مددجو و سپس به فرزندان آنها و سپس به زنان سرپرست خانوار پرداخت می شود.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از سایت خبری کمیته امداد، حسین فتح آبادی با اشاره به اولویت های پرداخت وام اشتغال به مددجویان و نیازمندان فاقد شغل، بیان کرد: به افراد واجد شرایط تا سقف ۸۰ میلیون تومان وام پرداخت می شود.

وی ادامه داد: اولویت اول ما در پرداخت تسهیلات اشتغال، مددجویان تحت حمایت هستند که در درجه اول به خود مددجو و سپس به فرزندان آنها و سپس به زنان سرپرست خانوار پرداخت می شود.

معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه مردان غیر تحت حمایت و بیکار از تسهیلات اشتغال بهره مند می شوند، گفت: مردانی که شغل و بیمه ندارند و هچنین  پسران مجردی که دارای کارت پایان خدمت و مهارت بوده و خانواده آنها نیز از تمکن مالی برخوردار نباشد می توانند از تسهیلات اشتغال و خودکفایی استفاده کنند.

فتح آبادی به منابع پرداخت تسهیلات اشتغال اشاره و تصریح کرد: در مجموع از دو محل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت و همچنین تبصره ۱۶ بانک مرکزی ۸۰ میلیون تومان وام اشتغال به مددجویان پرداخت می شود که تا سقف ۵۰ میلیون تومان از تبصره ۱۶ و ۳۰ میلیون تومان نیز از صندوق امداد پرداخت می شود.

وی خاطر نشان کرد: برای ۵۰ میلیون تومان دو ضامن کارمند لازم است که البته براساس قوانین بانک انجام می‌شود اما در صندوق امداد ولایت ضمانت‌های ما برای مددجویان آسان تر است و وام ۳۰ میلیون تومانی  بر اساس ضوابط این صندوق پرداخت می‌کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر پشت نوبتی برای وام اشتغال نداریم ، گفت: تمامی افرادی که تقاضای وام اشتغال داشته و از شرایط لازم برخوردار باشند می توانند وام بگیرند و تاکنون  بامشکل اعتبار مواجه نبوده ایم .

به گفته فتح آبادی، تعداد پرونده هایی که تعیین شعبه و به بانک معرفی شده اند ۲۴۴۲ مورد به مبلغ ۹۸ میلیارد تومان بوده و هر تعداد دیگری نیز باشد با توجه به اعتبارات مان و تکمیل بودن پرونده آنان به بانک معرفی می کنیم.

  • منبع خبر : http://news.emdad.ir/fa/newsagency/171380/معرفی-2442-پرونده-اشتغال-به-بانک-ها-برای-پرداخت-تسهیلات