به‌منظور اجرای طرح‌های اشتغال و خودکفایی در قالب حمل‌ونقل مسافر روستایی، تفاهم‌نامه‌ای بین کمیته امداد و تاکسیرانی منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان قم، اکبر میرشکار مدیرکل کمیته امداد و مرتضی عزتی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی استان قم با حضور معاونین این دو سازمان با انعقاد این تفاهم‌نامه شرایطی فراهم کردند تا از ظرفیت‌های موجود در هر دو سازمان برای کمک به نیازمندان فاقد شغل استفاده شود.
مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: بهره‌مندی از ظرفیت‌های تاکسیرانی را برای ایجاد اشتغال و توانمندسازی نیازمندان مؤثر عنوان و اظهار کرد: با امضای این تفاهم‌نامه افرادی که نیازمند خرید تاکسی بوده یا قصد تعویض خودروی فرسوده خود را داشته و از طرف سازمان تاکسیرانی به این نهاد معرفی شوند از محل اعتبارات اشتغال، تسهیلات قرض‌الحسنه تعلق می‌گیرد.

میرشکار با تأکید بر اینکه رانندگان تاکسی قشر زحمتکشی هستند و باید از آن‌ها حمایت شود خاطرنشان کرد: دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وام از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به ۵۰ نفر از افراد نیازمند معرفی‌شده سازمان تاکسیرانی تعلّق می‌گیرد.
وی ادامه داد: از دستاورد این تفاهم‌نامه و ورود تاکسی‌ها به ناوگان تاکسیرانی در دهه فجر امسال رونمایی خواهد شد.

مرتضی عزتی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی استان قم نیز در جلسه امضای تفاهم‌نامه از همکاری شایسته و اقدام ارزشمند کمیته امداد برای اشتغال افراد نیازمند قدردانی کرد و گفت: این تاکسی‌ها پس از رونمایی در دهه فجر امسال در ناوگان حمل‌ونقل روستایی استان قرار خواهند گرفت.

وی افزود: امیدواریم با تبدیل خودروهای شخصی به تاکسی و هم‌چنین نوسازی تاکسی‌های قدیمی و فرسوده در قم و شهرهای اقماری بتوانیم به زائران و همشهریان عزیز خدمات بهتری داشته باشیم.
در بخشی از تعهدات این تفاهم‌نامه اشاره‌شده که معرفی متقاضیان واجد شرایط دریافت تسهیلات اشتغال روستایی به بانک‌های عامل و نظارت مستمر بر طرح‌های اجراشده بر عهده کمیته امداد استان قم و ارائه آموزش‌های شغلی و حرفه‌ای، پیگیری صدور برگ خرید خودرو تاکسی خطی روستایی از مراجع ذی‌ربط و تسریع در صدور پروانه تاکسیرانی معرفی‌شدگان از طرف امداد بر عهده سازمان تاکسیرانی است.

  • منبع خبر : https://news.emdad.ir/fa/newsagency/172304/تفاهم-نامه-بین-کمیته-امداد-و-تاکسیرانی-استان-قم-امضاء-شد