کمیته امداد و سازمان بهزیستی با روز جهانی ناشنوایان با هدف شناسایی و درمان کودکان نیازمند به کاشت حلزون ، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی کمیته امداد ، همزمان با روز جهانی ناشنوایان، مراسم امضای تفاهم‌نامه چهارجانبه میان کمیته امداد، سازمان بهزیستی، بنیاد خیریه شنوایی‌بخشی شفا (بخشش) و هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی با هدف شناسایی و درمان کودکان نیازمند کاشت حلزون برگزار شد.

سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در این مراسم با بیان اینکه آحاد جامعه انسانی نسبت به مشکلات یکدیگر مسئول هستند، گفت: کمک به همنوع در حوزه انسانیت مرز نمی‌شناسد و در روایت دینی هم آمده است اگر مسلمانی از شما کمک بخواهد و شما به او یاری نرسانید مسلمان نیستید؛ این تعبیر را می‌توان در مقام تمام انسایت تعمیم داد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در جمهوری اسلامی ایران کمک کردن با خون، فکر و اندیشه مردم عجین‌ شده و نمی‌توانیم نسبت به آلام همدیگر بی‌تفاوت باشیم.

رئیس کمیته امداد با گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان گفت: به دلیل پیچیدگی تکنولوژی کاشت حلزون و هزینه‌های سنگین این عمل، باید همه نهادهای حمایتی برای کمک به ناشنوایان هماهنگ عمل کنند.

وی بر لزوم حمایت‌های اجتماعی از همه افراد دارای معلولیت به ویژه ناشنوایان و کم‌شنوایان تاکید کرد و گفت: باید قانون استخدام معلولان بدون کم و کاست در دستگاه‌های اجرایی و دولتی اجرا شود. متاسفانه در مواردی به این قانون کم‌توجهی می‌شود.

بختیاری خاطرنشان کرد: حضور در این صحنه‌ها به نوعی امتحان است و باید از این امتحانات سربلند خارج شویم. شرایط برای معلولان در کشور آسان نیست و اگر حمایت‌های بهزیستی نبود امکان نداشت یک خانواده که چندین فرد معلول دارند بتوانند زندگی خود اداره کنند.

بختیاری با تقدیر از اقدامات موسسه خیریه بخشش و همچنین کمک‌های مردم به جامعه معلولان کشور گفت: حضور چنین موسساتی موجب حیات جامعه است و همه ما باید به این موسسات بپیوندیم تا سربلند شویم؛ همگی باید فرزندان معلول را فرزندان خودمان بدانیم.

وی اظهار کرد: اگر در مقطع سنی مناسب کاشت حلزون انجام نگیرد تاثیر لازم را نخواهد داشت؛ همه ما باید پای کار بیاییم و تا قبل از شش سالگی کار کاشت حلزون برای کودکان نیازمند انجام شود.

رئیس کمیته امداد گفت: ما در کمیته امداد در خدمت عزیزان بهزیستی هستیم و با قوت در کنار جامعه هدف این سازمان، موسسه خیریه بخشش و پزشکان و کسانی که به معلولان خدمت‌رسانی می‌کنند خواهیم بود.