معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه از تلاش برای ایجاد کارگاه تولید لباس یکبار مصرف پزشکان در یکی از بقاع متبرکه این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از خبرگزاری مهر در گفتگو با حجت الاسلام مهدی توسلی : ضدعفونی کردن معابر سطح شهر توسط اداره اوقاف استان کرمانشاه در حال انجام است که این اقدام با خودروها و پرسنلی که آماده خدمت رسانی هستند، انجام می‌شود.
وی همچنین از تلاش برای ایجاد کارگاه تولید لباس یکبار مصرف پزشکان در یکی از بقاع متبرکه این استان خبر داد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: عملیات ضدعفونی در شب‌ها انجام می‌شود و هر شب چند منطقه برای ضدعفونی پوشش و اماکن عمومی، معابر، پیاده روها و کوچه‌ها توسط پرسنل ضدعفونی می‌شود.

این مسئول عنوان کرد :۵ هزار پک بهداشتی شامل ژل ضدعفونی کننده، صابون، وایتکس و مایع دستشویی در حال توزیع در مناطق کم برخوردار است.

وی با بیان اینکه برای تهیه این پک ها، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است، بیان داشت: این پک ها در شب‌ها توزیع می‌شود تا علاوه بر اینکه ازدحامی صورت نگیرد، کرامت افراد نیز حفظ شود.

حجت الاسلام توسلی از توزیع یک هزار پک تا کنون خبر داد و تصریح کرد: برخی از خانواده‌ها به دلیل شیوع بیماری کرونا در منزل خود باقی مانده، اما از نظر درآمد در مضیقه هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: این پک ها شامل برنج، روغن، رب گوجه و ماکارونی است که در اختیار افراد کم برخوردار قرار می‌گیرد.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه از ورود مردم به بقاع متبرکه خودداری می‌شود و به مردم اطلاع رسانی شده است که در بقاع متبرکه حضور پیدا نکنند اما بقاع متبرکه به دلیل سلامت مردم مرتب ضدعفونی می‌شود.

حجت الاسلام توسلی گفت: اگر دانشگاه علوم پزشکی به ما پارچه و وسایل مورد نیاز را بدهد در یکی از بقاع متبرکه کارگاهی ایجاد می‌شود و لباس یکبار مصرف پزشکان و کادر درمانی را تهیه خواهیم کرد البته در این زمینه در حال رایزنی هستیم و هنوز به مرحله قطعی نرسیده است.