به دنبال بارش شدید باران و آب گرفتگی در استان‌های خوزستان و بوشهر از روز گذشته، ۵۵ تیم عملیاتی هلال احمر در حال امدادرسانی به حادثه‌دیدگان هستند.

به گزارش پایگاه خبری حیرین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ از روز گذشته و در پی شدت بارش‌ها و سیل و آبگرفتگی، ۲۵ تیم امدادی عملیاتی هلال احمر خوزستان در شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، کارون، هفتکل، آغاجاری و رامهرمز در حال امدادرسانی به حادثه دیدگان هستند.

همچنین جمعیت هلال‌احمر در شهرستان کارون با برپایی اردوگاه اسکان اضطراری، ۲۷ خانوار را اسکان داده است.

علاوه بر این در آبادان دو سالن ورزشی آماده اسکان اضطراری سیل‌زدگان بوده و ۳۰ خانوار نیز در مدرسه ای در منطقه حصیرآباد اهواز اسکان اضطراری یافتند.

امدادگران و نجاتگران هلال احمر در اهواز و خرمشهر نیز با پوشش امدادی ۳۰۰ عملیات، به سیل‌زدگان امدادرسانی کرده‌اند.

فعالیت ۳۰ تیم عملیاتی برای ارائه خدمات به سیل‌زدگان در بوشهر

بنابراین گزارش، ۳۰ تیم عملیاتی هلال احمر استان بوشهر نیز در پی شدت بارش‌ها و سیلابی شدن شهرهای بوشهر، گناوه، دیلم، کنگان، دشتی تنگستان، جم، عسلویه و دیر در حال امدادرسانی و توزیع اقلام امدادی و زیستی میان حادثه‌دیدگان هستند.

در عملیات امدادرسانی به حادثه‌دیدگان از سیلاب استان بوشهر، تاکنون، ۱۲۵ خانوار خدمات امدادی دریافت کرده و آب از ۲۱ واحد مسکونی، تخلیه شده است. همچنین ۱۱۱ تخته موکت، ۳۰۱ تخته پتو، ۲۰ شعله فانوس، ۱۵ کارتن بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته، ۱۰ ست ظروف، ۴۰‌ شعله والور، ۷۰ قوطی کنسروجات، ۶۰ کیلوگرم حبوبات، ۷۵۰ کیلوگرم نایلون پوششی، ۴ تخته چادر و ۶۰ کیلو قند و شکر میان حادثه‌دیدگان سیل و آبگرفتگی در استان توزیع شده است.

امدادرسانی به ۱۳۸۲ گرفتار در برف و کولاک چهارمحال و بختیاری

همچنین در پی بارش برف و کولاک در چهارمحال و بختیاری در ۲۴ ساعت گذشته، امدادگران و نجاتگران این جمعیت به بیش از ۱۳۸۲ متاثر از برف و کولاک استان امدادرسانی کردند.

امدادرسانی‌ها در شهرستان‌های کوهرنگ، کیار، فارسان و بروجن انجام شده و در شهرستان کوهرنگ بویژه در گردنه چری، شاه منصوری و جاده مواصلاتی بروجن به لردگان به مسافران و خودروهای گرفتار در برف، خدمات لازم ارائه شده است. در این عملیات ۸۲ امدادگر و نجاتگر در غالب ۱۳ تیم عملیاتی با استفاده از ۱۰دستگاه آمبولانس و ۵ خودروی نجات به افراد حادثه دیده خدمات‌رسانی کردند. همچنین ۱۷ کیلوگرم خرما، ۱۱۵۰ عدد بیسکویت، ۳۰ بسته نان خشک، ۲۴۰ قوطی انواع کنسروجات و ۱۲ تخته پتو میان افراد حادثه دیده توزیع و ۳۴ نفر هم اسکان اضطراری داده شدند.

  • منبع خبر : http://rcs.ir/تلاش-55-تیم-عملیاتی-هلال‌احمر-برای-امدا/