از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۱۰۰۰ هزار قلم لوازم ضروری زندگی شامل بخاری گازی، منبع آب، آبگرمکن، یخچال و …میان مددجویان توزیع شده است.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از سایت خبری کمیته امداد، احمد لطفی، مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با تأکید بر اینکه مددجویان مناطق محروم و مرزی در اولویت خدمت‌رسانی این نهاد هستند اظهار کرد: از ابتدای سال  ۹۸ با توجه به نیازسنجی انجام‌شده از وضعیت زندگی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد ساکن در مناطق برخوردار و محروم و مرزی استان ، بیش از ۱۰۰۰ هزار قلم لوازم ضروری زندگی به ارزش ۶۰۰ میلیون تومان تهیه و توزیع شده است.

وی در ادامه افزود: این اقلام توزیع شده شامل بخاری گازی، منبع آب، آبگرمکن، یخچال، کولر گازی، پنکه، اجاق گاز و فرش بوده است. لطفی یاد آور شد:  بخشی از اعتبارات هزینه شده این لوازم ضروری زندگی از اعتبارات دولت و بخشی نیز از محل کمک های مردمی ومساعدتهای نوعدوستانه هم استانی های عزیز تامین شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به اینکه ۱۰ هزار خانوار مددجوی استان در مناطق محروم و مرزی سکونت دارند گفت:  این تعداد مددجو ۳۷ درصد از کل جمعیت مددجویی استان را تشکیل می دهند که در طول سال از خدمات خوبی بهره مند می شوند.

وی خاطرنشان کرد: سرانه خدمات ارائه شده به مناطق محروم و مرزی استان ۲۰% بیشتر از سایر مناطق می باشد و به حمدالله با تلاش همکاران در سطح استان خدمات بسیار خوبی به مددجویان معزز مناطق عادی و محروم ارائه شده است.

لطفی مددجویان مناطق محروم و مرزی استان را به چهار دسته ضریب ۶ ، ۷، ۸، و ۹ تقسیم کرد و خاطرنشان کرد: ضریب ۹ که بدترین وضعیت فقر برای مددجویان است در استان ما وجود ندارد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر اشتغال را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد در سال جدید برای مددجویان مناطق محروم  و مرزی عنوان کرد و گفت:مددجویانی که شرایط اشتغال را داشته باشند استعداد سنجی و آموزش داده می شوند و سپس از طریق اعطای تسهیلات اشتغال به مددجویان نیازمند، زمینه توانمندسازی و خودکفایی آنان فراهم می‌شود.