حدود ۵۵ درصد خانواده های تحت حمایت کمیته امداد را زنان تشکیل می‌دهند و به منظور خدمات رسانی مطلوب به زنان تحت حمایت، واحد خواهران در ادارات کل توسعه می‌یابد

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، سید مرتضی بختیاری در دومین روز سفر به استان خراسان شمالی با حجت‌ الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد دیدار کرد.
وی در این دیدار، سیاست کمیته امداد را خدمت‌ رسانی همراه با تکریم و حفظ عزت نفس کمک ‌شوندگان دانست و افزود: حدود ۵۵ درصد خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که این مساله توجه خاص کمیته امداد را می‌طلبد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به راه‌اندازی ادارات و واحد ویژه بانوان در کمیته امداد استان‌های قم، فارس و کرمان، تاکید کرد: واحد ویژه بانوان با هدف ارتقای سطح کیفی خدمات به زنان سرپرست خانوار به زودی در تمام کشور راه‌ اندازی خواهد شد.

بختیاری خاطرنشان کرد: افزایش تعداد بانوان مددکار پیش‌ نیاز راه‌اندازی ادارات ویژه بانوان است که این مساله در دستور کار کمیته امداد قرار دارد.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه حفظ آبرو و کرامت خانواده‌ها در کمک و امدادرسانی به مددجویان در این نهاد انقلابی بسیار اهمیت دارد، ادامه داد: ابتکار امام خمینی (ره) در تأسیس کمیته امداد برای رفع مشکلات اقشار نیازمند و ضعیف جامعه بسیار موثر بوده است.

وی با بابیان اینکه در چند سال اخیر بودجه‌های مصوب دولت به کمیته امداد به طور کامل تخصیص نیافته است، تصریح کرد: تکیه این نهاد در خدمت به محرومان، استفاده از ظرفیت کمک‌های مردمی است و در این خصوص راه‌اندازی مراکز نیکوکاری با رویکرد مسجدمحوری، یک تجربه موفق به شمار می‌رود.