جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان به منظور کمک به هموطنان متاثر از سیل و آبگرفتگی در این استان اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی نوعدوستانه مردم برای یاری رساندن به هموطنانمان کرد.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، به دنبال وقوع سیل و آب‌گرفتگی در استان سیستان و بلوچستان و شدت‌یافتن طغیان رودخانه‌های فصلی و در نتیجه زیرآب رفتن بسیاری از شهرستان‌های استان به خصوص در جنوب سیستان و بلوچستان؛ بسیاری از هموطنان ناچار به خروج از منازل مسکونی خود و زندگی در اردوگاه‌های اسکان اضطراری شده‌اند.

جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردمی برای کمک به سیل‌زگان از طریق کد دستوری

بر این اساس و به منظور تامین نیازهای مردم آسیب‌دیده از سیل در استان سیستان و بلوچستان، جمعیت هلال‌احمر این استان اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم نوعدوست کشورمان برای هموطنان خود در سیستان و بلوچستان کرده است. بر این اساس هموطنان برای کمک به سیل زدگان سیستان و بلوچستان می‌توانند #۵۴*۱۱۲* را شماره گیری کرده یا از طریق شماره حساب ۵۲۶۳۶۳۶۳۵۳ نزد بانک ملت شعبه امام علی(ع) به نام کمک‌های خیرین اقدام کنند.

تلاش بی‌وقفه ۱۰۴ تیم عملیاتی برای کمک به سیل زدگان سیستان و بلوچستان

حامد سجادی با اشاره به جزئیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی استان سیستان و بلوچستان در ۴ روز گذشته، گفت: هموطنان ساکن در ۱۳ شهرستان ایرانشهر، چابهار، خاش، دلگان، زاهدان، سرباز، سراوان، سیب و سوارن، فنوج، کنارک، میرجاوه، نیکشهر و هیرمند متاثر از سیل و آبگرفتگی بوده اند و در این مدت به ۳ هزار و ۴۲۸ نفر در ۹۸ شهر و روستا امدادرسانی شد و متاسفانه یک نفر بر اثر وقوع سیل در شهرستان سرباز جان باخت.

وی با اشاره به اسکان اضطراری یک هزار و ۱۴۴ نفر در استان سیستان و بلوچستان، تاکید کرد: ۵۲۱ امدادگر و نجاتگر در قالب ۱۰۴ تیم عملیاتی در حال امدادرسانی به هموطنان متاثر از سیل و آبگرفتگی در این استان هستند.

سیل زدگان سیستان و بلوچستان

برپایی ۳ اردوگاه اسکان‌اضطراری در کنارک، فنوج و قصرقند

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمردرباره برپایی اردوگاه اسکان اضطراری در کنارک، فنوج و قصرقند افزود: تاکنون ۲۵۲ دستگاه چادر، یک هزار و ۸۵ تخته پتو، ۵۰۹ تخته موکت، ۲ هزار و ۹۶۱ کیلوگرم نایلون، یک هزار و ۱۸۲ قوطی کنسرو و ۱۳۰ بسته غذایی میان متاثران توزیع شده است.

سجادی با اشاره به مناطق نیازمند به خدمات امدادی در سیل سیستان و بلوچستان به دلیل انسداد مسیرها، گفت: ۲۹۲ روستا در این استان نیازمند به خدمات امدادی هستند که از این تعداد ۱۲ روستا در خاش در بخش نوک آباد،ایراندگان و مرکزی،۲۴ روستا در قصرقند در بخش کاجور،۱۸۴ روستا در سرباز بخش سرباز کلات، پارود، پیشین و مرکزی،۲۶ روستا در دلگان بخش گنبد و مرکزی، ۳۵ روستا در سراوان بخش جالق،مهرگان و دهستان ناهوک و  ۷ روستا در کنارک بخش مرکزی – همچنان در محاصره آببوده و نیازمند به کمک هستند.

  • منبع خبر : http://rcs.ir/?p=314886