یکصد مرکز نیکوکاری وابسته به این نهاد از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۱ میلیارد و ۷۳۹ میلیون تومان جمع‌آوری و بین نیازمندان استان توزیع کردند.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از سایت خبری کمیته امداد، محمد ولی حیدروند قائم مقام کمیته امداد لرستان با اشاره به ایجاد مراکز نیکوکاری در مساجد و محله‌ها گفت: بهره‌مندی نیازمندان از نقش اجتماعی مساجد و محلات حرکت به سمت مردمی شدن محرومیت زدایی است.
قائم مقام کمیته امداد به خصوصیات این مراکز اشاره کرد و گفت: انعطاف بالا در جذب اعتبارات، دسترسی مناسب، به حداقل رساندن فرآیند اداری، سرعت عمل و پیشگیری قبل از وقوع بحران برای افراد نیازمند از مزیت‌های مراکز نیکوکاری می‌باشد.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون یکصد مرکز نیکوکاری در لرستان فعالیت می‌نمایند گفت: سرفصل‌های خدماتی این مراکز درزمینه کمک به بیماران نیازمند، ایجاد اشتغال، آموزش فنی و حرفه ایی، ساخت مسکن، خدمات فرهنگی، اردوهای زیارتی، مشاوره، تأمین جهیزیه، تأمین کمک‌های مالی برای دانش آموزان محله و اخذ کمک‌های فنی از پزشکان، وکلا، صاحبان حرف و مشاغل ازجمله این فعالیت‌ها می‌باشد.

وی با اشاره به جمع‌آوری ۳۱ میلیارد ۷۳۹ میلیون تومان توسط مراکز نیکوکاری از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: فعالیت‌های مراکز را در راستای واگذاری امور به مردم است و کمیته امداد تنها تسهیل گر، ناظر و پشتیبان فعالیت‌های مراکز نیکوکاری محله محور می‌باشد.

محمدولی حیدروند تصریح کرد: این مراکز در کنار شناسایی ظرفیت‌های محلی در حوزه‌های مالی، حرفه‌ای و تخصصی، نیازهای هر محله و افراد نیازمند ساکن در منطقه را شناسایی و با هم‌افزایی دیگر مؤسسات خیریه، سعی بر برطرف شدن آن می‌کنند. همچنین کمیته امداد بر اساس تشخیص این مراکز می‌تواند در رفع مشکلات نیازمندان اقدام به کمک مالی به مراکز نماید.

  • منبع خبر : https://news.emdad.ir/fa/newsagency/172628/جمع-آوری-31-میلیارد-تومانی-مراکز-نیکوکاری-کمیته-امداد-لرستان