آقا قدیر مرد عائله مندی که برای امرار معاش خانواده قصد داشت بعد از سال ها میوه فروشی روی وانت، با نیسان استیجاری یکی از آشنایان کسب و کار جدیدی را راه بیاندازد، گرفتار حبس شد.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از خبرگزاری مهر ، آقا قدیر مرد ۵۹ ساله اصفهانی است که با حمایت کمیته امداد بعد از تولد دختر پنجم خود تصمیم می‌گیرد شغلش که تا سال ۹۲ در پاگرد فروشگاهی به تعمیر کفش اشتغال داشت را عوض کند.

برای این منظور اردیبهشت سال ۹۳ آقا قدیر با دریافت وامی به مبلغ ۱۰ میلیون تومان از کمیته امداد به خرید میوه و سبزی از بازار اقدام نموده و به طور روزانه با گردش در سطح محلات فلاورجان به فروش محصولات و کسب روزی حلال می‌پردازد.

دو سال کار آقا قدیر همین بود که صبح به میدان میوه و تره‌ بار می‌رفت و تا عصر در کوچه پس کوچه‌ها می‌گشت و اگر باری آن روز فروش نرفته بود تا اتمام فروش تمام میوه‌ها در مجاورت یکی از خیابان‌ها پارک می‌کرد و به فروش باقیمانده خرید آن روز خود می‌پرداخت.

در یکی از این شب‌ها که کلی طالبی و هندوانه در باربند وانت آقا قدیر باقیمانده بود و از آن جایی که او نه انبار و نه حیاطی داشت تا خودروی پر از بار خود را به داخل آن ببرد برای همین تصمیم می‌گیرد تا دیر وقت بیرون باشد تا احیاناً فردا متضرر نشود.

شلوغی خیابان و تذکرهای مکرر نیروی انتظامی برای تغییر موقعیت ماشین شرایط را به نحوی پیش برد تا در شبی که آقا قدیر قصد داشت تا با پایمال نشدن مالش مبلغی در حدود ۵۰ هزار تومان زایل نشود با یک تصادف، متحمل پرداخت خسارتی در حدود ۴ میلیون تومان می‌شود که برای تأمین بدهی به راننده خودروی آسیب‌دیده، مجبور به فروش وسیله نقلیه یا به عبارتی عصای دستش می‌شود.

از فردای همان روز آقا قدیر علی‌رغم مشکلات جسمانی با خرید یک چرخ به صورت سیار به همان شغل فروش سبزی و میوه‌جات مشغول می‌شود تا اینکه یک روز به پیشنهاد یکی از بستگان تصمیم می‌گیرد با کار روی نیسان یکی از گلخانه ‌داران استان اصفهان ضمن تمرکز روی فروش محصولات آن شخص بخشی از عوائد حاصله از فروش را با او تقسیم کند.

از این قول و قرار هنوز چند هفته‌ای نگذشته بود که در یک سرویس وقتی آقا قدیر پشت نیسان را با گوجه و خیار پر کرده بود در مسیر عزیمت به شهر برای فروش محصولات اقدام به تهیه وسایلی برای ناهار خود می‌کند که از بد حادثه ماشین روشن و پر از محصول در شرایطی که راننده آن درصدد خرید نان بود به سرقت رفته و علی‌رغم پیگیری و انتظار بیش از اندازه خبری از وسیله مسروقه نمی‌شود.

در نهایت صاحب نیسان با وجود اعتمادی که از طریق واسط داشت با طرح شکایت از آقا قدیر وی را بابت ناتوانی در پرداخت خساراتی بالغ بر ۱۲۲ میلیون تومان از ابتدای دی ماه سال گذشته (۱۳۹۸) راهی زندان می‌کند.

با گذشت زمان و احراز ناتوانی مالی این محکوم و خانواده نیازمند او هرچند شاکی از دریافت بخشی از مبلغ چشم پوشی کرده و حتی با ارائه تضامین در دریافت تسهیلاتی در حدود ۲۰ میلیون تومان همیاری می‌کند اما آقا قدیر بابت الباقی ۶۱ میلیون تومانی خود همچنان در بند حضور دارد.

طبق تحقیقات ستاد دیه تنها درآمد خانواده این مرد اصفهانی در ایام حبس یارانه دریافتی دولت بوده و افراد تحت تکفل او با وجود مشکلات معیشتی حتی در تأمین اجاره‌بهای خانه محقرشان که در یکی از محلات حاشیه‌ای واقع شده است، عاجزند.

خیرین و نیکوکارانی که تمایل دارند یاری‌گر این پدر در حبس باشند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه کشور به‌قرار ۷۴/۷۴ بانک ملت شعبه مستقل مرکزی، ۷۷۷۷ بانک تجارت شعبه مرکزی، ۸۸۸۸ بانک صادرات شعبه مرکزی یا ۵۵۵۵۵ بانک ملی واریز کرده و برای اختصاص مبلغ پرداختی جهت آزادی این فرد یادشده فیش پرداختی را با تحریر موضوع کمک انجام‌شده به شماره ۸۸۹۱۶۰۱۱ دورنگار کنند. روابط عمومی ستاد دیه با تلفن ۸۸۹۱۶۰۱۲ الی ۱۵ پاسخگوی سوالات شما در این زمینه خواهد بود.


شماره حساب‌های ستاد دیه کشور