رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی:اگر نیاز کشور که ۲۰۰ مدرسه است احداث شوند، مشکلی در فضای آموزشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه نداریم.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از خبرگزاری مهر، سید جواد حسینی در آیین افتتاح مجتمع استثنایی کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی(ع) وکریمه اهل‌بیت حضرت معصومه(س) در شهر رودهن با اشاره به مراحل ساخت این مجتمع، اظهار کرد: ساخت این مجتمع آموزشی از سال ١٣٨۶ آغاز شد که پس از مدتی توقف، در سال ١٣٩٧ انجمن خیرین حامی دانش آموزان با نیازهای ویژه و خیرین مدرسه‌ساز پروژه را برعهده گرفتند و خوشبختانه امروز شاهد افتتاح مدرسه پسرانه کریمه اهل‌بیت امام حسن مجتبی(ع) و دخترانه کریمه اهل‌بیت حضرت معصومه(س) هستیم.

وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که کار برای دانش آموزان با نیازهای ویژه مانند کار برای شهداست، لذا کاری بالاتر از این نمی‌توان پیدا کرد، اظهار کرد: کار مطلوب برای دانش آموزان با نیازهای ویژه باید شامل استانداردهایی در منابع انسانی خوب، کتاب‌های به‌روزرسانی شده و فرآیندهای تعلیم و تربیت مطلوب و همچنین فضای آموزشی و تجهیزات مناسب باشد.

وی تصریح کرد: در سراسر کشور١۶٠٠ مدرسه استثنایی در حال فعالیت هستند و با همکاری‌های بین‌المللی ١٢هزار مدرسه پذیرا داریم که باید مناسب‌سازی شوند.

حسینی بابیان اینکه بایدکار نیک و خیر را ترویج دهیم،گفت:باید مجامع خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه یار در مدارس داشته باشیم تا دانش آموزان با این اعتقاد و باور تربیت شوند.

وی با اشاره به ١٠۵ پروژه در حال احداث سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در کشور، اظهار کرد: حداکثر به ٢٠٠مدرسه استثنایی در سراسرکشور نیاز داریم که اگر این مدارس احداث شوند دیگر مشکلی در فضای آموزشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه نداریم.

رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی در پایان گفت: در١۴ استان کشور برای دانش آموزان اتیسم مدرسه نداریم بنابراین در این راستا به کمک و مشارکت خیرین نیاز داریم تا در تمامی استان‌ها مدارسی برای دانش آموزان اتیسم داشته باشیم.

  • منبع خبر : mehrnews.com/news/4768495