معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: به زودی یک درمانگاه خیریه بیماران مادرزادی در استان سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می شود.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه زاهدان، آیت الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در دیدار با حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار داشت: در استان سیستان و بلوچستان باید در زمینه فرهنگ سازی وقف اقداماتی انجام شود تا این امر مهم در استان با توجه به نیازهای موجود به یک فرهنگ تبدیل شود.

وی افزود: باید از استان‌های دیگر نیز برای پیشرفت کمک گرفته شود و به صورت خاص در زمینه وقف دینی تلاش شود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان تاکید کرد: در اقدامات، باید در شروع کار ارگان‌های مرتبط را سهیم کرد و از آنان نیز کمک گرفت تا کار راه بیفتد.

آیت الله محامی بیان داشت: در استان سیستان و بلوچستان پول وارد می‌شود اما مدیریت درست برای هزینه آن صورت نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: اگر ظرفیت‌های استان سیستان و بلوچستان به درستی احصاء می‌شد و با توجه به این ظرفیت‌ها، هزینه و برنامه ریزی درست انجام می‌شد اکنون شاهد پیشرفت‌های بهتری در استان بودیم.

حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف وامور خیریه کشور نیز در این جلسه اظهار داشت: در زمینه درمان تلاش هست تا اقدامات خوبی برای این استان صورت بگیرد که در همین راستا قرار است به زودی یک درمانگاه بیماران مادر زادی نیز در استان سیستان و بلوچستان راه اندازی شود.

وی افزود: برای بحث توسعه درمانگاه خیریه «شمیم یار» نیز که در مسجد حضرت خدیجه کبری (س) زاهدان قرار دارد، تصمیماتی گرفته شود تا توسعه پیدا کند. معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف وامور خیریه تاکید کرد: برای استان سیستان و بلوچستان نیاز است تا از چند استان دیگر نیز به عنوان معین کمک گرفته شود.

شرفخانی تاکید کرد: در سیستان و بلوچستان ما ۵ هزار موقوفه انتفاعی در سازمان ثبت داریم که ناچیز است و توان اقدام مناسب را از ما سلب کرده است.
وی ادامه داد: ما ۴۲ وقف جدید از ابتدای امسال در استان سیستان و بلوچستان داشته‌ایم که انتفاعی است که همچنان نیز نسبت به متوسط کشور آمار پایینی است.

  • منبع خبر : mehrnews.com/news/4808745