حوا دختر بلوچستانی که دست خود را در حمله گاندو از دست داده برای انجام معاینات پزشکی در راستای استفاده از دست مصنوعی، با کمک حامیان مالی اش به تهران آمده است.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از خبرنگار مهر، حوا رئیسی ناز دختر سیستان و بلوچستانی که دست راستش را در حمله گاندو (تمساح پوزه کوتاه ایرانی) از دست داد، روز گذشته (هجدهم آبان) در ادامه برنامه درمانی و حمایتی خود به تهران آمد تا مراحل تهیه دست مصنوعی موقت برای او دنبال شود و در همین راستا قالبگیری دست او انجام شد.

حوا به همراه دو خواهر خود و حسن رحیمی قهرمان کشتی جهان و المپیک به عنوان اعضای خانواده و حامی خود در بیمارستان نورافشار مورد معاینه قرار گرفت.

دکتر محمد علی اخوت پور – فوق تخصص جراحی دست و اعصاب پس از معاینه دست حوا تاکید کرد که در حال حاضر شرایط قراردادن دست مصنوعی هوشمند برای حوا وجود ندارد و این کودک که در سن رشد قرار دارد ابتدا باید زمانی با دست مصنوعی که تنها مچ و آرنج متغیر دارد زندگی کند تا از نظر ذهنی و توان بدنی شرایط حمل یک دست جدید را پس از از دست دادن آن داشته باشد.

در عین حال فرشاد صفدری ارتوپد فنی دست حوا هم تاکید کرد که این کودک باید تا زمان آماده شدن پروتز دست با فیزیوتراپ حرکتهای اصلاحی و تشویقی را برای قسمت باقی مانده از دست راست و کتف خود داشته باشد تا شرایط و توان حمل دست راست مصنوعی را پیدا کند.

حوا دیروز کارهای قالب گیری دست راست را انجام داده و قرار است حداقل دو بار دیگر برای تکمیل دست مصنوعی به تهران بیاید و در تمام این مراحل و رفت و آمدها به تهران حامی او حسن رحیمی و موسسه خیریه خادمین امام علی (ع) همراه حوا و خانواده او هستند.

دست مصنوعی برای حوا دختر بلوچستانی / گاندو باز هم قربانی گرفت

گفتنی است، حوا رئیسی ناز، تابستان امسال وقتی در حال شستن لباس در رودخانه باهو کلات بود مورد حمله گاندو قرار گرفت و دست راستش را از دست داد اما در این مدت با کمک خیرین و معلمان خود توانست با دست چپ نوشتن را تمرین کند و به مدرسه رفتن ادامه دهد و مراحل درمانی را طی کند.

  • منبع خبر : mehrnews.com/news/4767704