وقف باید آثار اجتماعی و رفاهی برای مردم داشته باشد چون اصولاً واقفین برای خدا نیت می‌کنند جهت حل مشکلی از مشکلات مردم اعم از درمانی، آموزشی، تبلیغی و مذهبی

به گزارش خیرین به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، نشست سرگروه‌های تبلیغی این سازمان در ایام محرم و صفر با حضور دکتر سید مهدی خاموشی رئیس و حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد. 

دکتر خاموشی در این نشست پس از پاسخگویی به سؤالات و پیشنهاد‌های سرگروه‌های تبلیغی سازمان اوقاف در استان‌های مختلف کشور، گفت: هر فعالیتی که وقف را محدود کند، ممنوع است. ما معتقدیم که وقف باید یک چشمه سیال دائمی باید باشد .مدل اداره وقف با سایر امور دیگر متفاوت است. 

وی ضمن تأکید بر لزوم ارتباط و تعامل جدی با مؤسسات خیریه گوشزد کرد: مردم اگر آثار امور خیریه را ببینند حتماً کمک خواهند کرد. در کمک به سیل‌زدگان و آزادی زندانیان که در عید غدیر انجام شد حضور خیران چشمگیر بود. خاموشی به اهمیت بهینه‌سازی جریان وقف اشاره کرد و یادآور شد:وقف باید آثار اجتماعی و رفاهی برای مردم داشته باشد چون اصولاً واقفین برای خدا نیت می‌کنند جهت حل مشکلی از مشکلات مردم اعم از درمانی، آموزشی، تبلیغی و مذهبی.. 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه سخنانش به بحث پیرامون مسائلی همچون فعالیت‌های دانش‌بنیان، زنجیره ارزش، بهینه‌سازی موقوفات کشاورزی و چگونگی اشتغال و تولید با محوریت وقف و بقاع متبرکه پرداخت. وی در پایان خطاب به سرگروه‌های تبلیغی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: از اینکه زحمت می‌کشید و صف تبلیغ را آرایش می‌دهید، مچکریم.  شما محور اصلی ترویج و تبلیغ در سازمان اوقاف هستید ما هم سعی می‌کنیم در حد توانایی خود این مسیر را برای شما هموار  کنیم.