رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری با اشاره به اهمیت وقف از راه‌اندازی سامانه جامع بقاع جهت ثبت وجوهات و اجاره مستاجران در این سامانه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از خبرگزاری تسنیم در مصاحبه با مرتضی صادقی با اشاره به افزایش تمایل افراد به وقف در ماه‌های اخیر اظهار داشت: در سال جاری ۷ وقف جدید در شهرستان ری ثبت شد که سند این املاک به وقف تبدیل شده و واقف به عنوان متولی در سند ثبت شده است.رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری با اشاره به اهمیت وقف از راه‌اندازی سامانه جامع بقاع جهت ثبت وجوهات و اجاره مستاجران در این سامانه خبر داد.

وی افزود: براساس فرمایش مقام معظم رهبری راه ترویج و فرهنگ وقف عمل امینانه است که در این شرایط اقتصادی اضافه شدن وقف‌های جدید نشانه اعتماد مردم به وقف می‌باشد.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان ری بیان کرد: بیمارستان فیروزآبادی در شهرستان ری به دلیل داشتن درآمد و اجاره از املاک وقفی امکان اجرای نیات را فراهم ساخته و در سال جاری حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه درمان برای بیماران بی‌بضاعت پرداخت شده است.

صادقی همچنین با اشاره به تأمین گاز برخی خانواده‌های بی‌بضاعت در زمستان گذشته از موقوفات شاه عبدالعظیم(ع) ادامه داد: واقف در حدود ۱۰۰ سال پیش هنگام وقف تأکید کرده که درآمد حاصله برای خرید خاک ذغال هزینه شود، از اینرو در زمستان سال گذشته طبق تعاملی که با اداره گاز شهرستان ری صورت گرفت هزینه گاز مصرفی خانواده‌های بی‌بضاعت حواشی شهرستان ری پرداخت شد.

وی سپس با اشاره به اینکه در برخی از کمک‌رسانی‌ها نیز با خرید بخاری به نیت واقف عمل شد و به طور کلی این عمل امینانه به لطف خداوند در سال جاری نیز اجرایی می‌شود خاطرنشان کرد: سامانه جامع بقاع ایجاد شده و بر این اساس وجوهات و اجاره مستاجران در این سامانه ثبت و طبق نیت واقف خرج می‌شود.