با هدف کمک به محرومان و خانواده های نیازمند، تاکنون ۱۰ مرکز نیکوکاری در دفاتر امامان جمعه شهرستان های استان البرز راه اندازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد ، سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در دیدار با آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز ضمن اشاره به تغییر رویکرد کمیته امداد از نگاه حمایتی به توانمندسازی مددجویان افزود: ایجاد اشتغال پایدار و تهیه مسکن برای مددجویان، از جمله برنامه‌های کمیته امداد در راستای توانمندسازی مددجویان است.
وی ادامه داد: در سال‌های اخیر کمیته امداد استان البرز به توفیقات چشمگیری از جمله خانه‌دار کردن تمام ایتام تحت حمایت استان و رشد چشمگیر زکات و صدقات دست یافته است.
بختیاری با تاکید بر نقش مراکز نیکوکاری در مردمی کردن امور خیر و احسان و خدمت‌رسانی بهتر به محرومان، اظهار کرد: مراکز نیکوکاری فرهنگ امدادگری را در جامعه توسعه می‌دهند و در همین راستا ۲۵۰ مرکز نیکوکاری در استان البرز راه‌اندازی شده است.
در ادامه این دیدار آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز با تقدیر از تلاش‌های کمیته امداد در خدمت‌رسانی به محرومان، گفت: در سال‌های اخیر روند اعتمادسازی و توسعه تعاملات مردمی کمیته امداد برای یاری‌رسانی به محرومان به خوبی پیشرفت کرده است.
وی با اشاره به اهمیت فعالیت مراکز نیکوکاری گفت: با هدف ورود ائمه جمعه به رسیدگی به امور محرومان به ویژه امور زکات، در دفتر ۱۰ امام جمعه در سطح استان البرز ، مرکز نیکوکاری ایجاد شده است و سایر دفاتر ائمه جمعه نیز در حال ایجاد این مراکز هستند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر اهمیت توانمندسازی محرومان جامعه تاکید کرد: ایجاد مشاغل پایدار برای این عزیزان با سرمایه کم، از اولویت‌ها قرار گیرد تا ضمن رفع محرومیت، چرخه اقتصاد خانواده، جامعه و کشور به حرکت در آید.
آیت‌الله حسینی همدانی گفت: کمیته امداد استان البرز به عنوان دبیرخانه دائمی قرارگاه مواسات و همدلی در استان نقش مهمی در برگزاری رزمایش ایران همدل داشته و با همت مردم و دستگاه‌های اجرایی این پویش‌ها تداوم خواهد داشت.