تایکا وایتیتی در صدر برنامه کتاب خوانی خیریه بنیاد رولد دال قرار گرفت تا با همراهی مریل استریپ و کیت بلانشت رمان کلاسیک رولد دال را روخوانی کنند.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از سایت ورایتی ؛ تایکا وایتیتی کارگردان برنده جایزه اسکار مسئولیت هدایت بازخوانی رمان کلاسیک «جیمز و هلوی غول پیکر» اثر رولد دال را همراه با مجموعه ای از ستارگان هالیوود و در قالب یک پروژه خیریه برای مقابله با کووید -۱۹ بر عهده گرفته است.

وایتیتی که از پروژه‌های سینمایی‌اش می‌توان از «تور: راگناروگ»، «ماندالوریان» و «جوجو ربیت» نام برد، مجری خواندن کامل این کتاب در ۱۰ قسمت خواهد بود و مهمانان وی شامل مریل استریپ، کیت بلانشت، رایان رینولدز، میندی کالینگ، لوپیتا نیونگ‌او، سارا پولسون و کارا دلوین می‌شوند.

کتاب خوانی پرستاره رمان «جیمز و هلوی غول پیکر» به صورت اختصاصی از کانال یوتیوب رولد دال پخش می‌شود و دو قسمت اول آن از دوشنبه در دسترس قرار گرفته است. در نخستین اپیزود کریس و لیام همزورث برای نخستین بار کنار هم ظاهر می‌شوند و نیک کرول کنار آن‌ها حضور خواهد داشت. بقیه اپیزودها در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه منتشر می‌شوند.

وایتیتی در بیانیه‌ای گفت: «با توجه به اینکه خودم یک کودک بزرگسال هستم و این کتاب را چند بار برای کودکانم خوانده‌ام، هیجان‌زده هستم که با دوستانم همراه شوم تا برای کمک کردن به نیازمندان این داستان را بازتعریف کنم. این داستان عجیب و فوق‌العاده درباره مقاومت در کودکان، پیروزی بر مشکلات و کنار آمدن با حس انزوا است که باعث می‌شود امروز بسیار مرتبط با زمانه باشد».

وایتیتی از قبل با شرکت رولد دال استوری در ارتباط بود. اوایل امسال او به عنوان نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده اجرایی دو سریال انیمیشن اوریجینال برای نت‌فلیکس بر پایه «چارلی و کارخانه شکلات» دال معرفی شد. جدا از این پروژه‌ها، او همچنین قرار است کارگردان فیلم جدید «جنگ ستارگان» برای لوکاس‌فیلم باشد.

بازخوانی این کتاب برای «پارتنرز این هلث» سرمایه جمع می‌کند که یک صندوق سلامت جهانی غیرانتفاعی است که توسط اوفیلیا دال، دختر رولد دال تأسیس شده است. مأموریت این صندوق شامل مبارزه با کووید -۱۹ و حمایت از سیستم سلامت عمومی در آسیب‌پذیرترین بخش‌های دنیا می‌شود. شرکت رولد دال استوری هم اعلام کرده تا سقف یک میلیون دلار با توجه به پول‌های اهدایی به صندوق کمک می‌کند. این شرکت اخیراً ۱.۳ میلیون دلار برای کمک به سلامت مادران در سیرا لئون اهدا کرد.

اوفیلیا دال گفت: «پدرمان در ما در دوران کودکی این ایده را جا انداخت که قوه خیال باعث به وجود آمدن زنجیره‌ای از احتمالات می‌شود. ما می‌توانیم به صورت بی‌پایان درباره ایده‌ها خیال‌پردازی کنیم و آن‌ها را واقعی کنیم. بسیار از تایکا وایتیتی و رولد دال استوری تشکر می‌کنیم که این ابتکار بی‌نظیر را خلق و این مجموعه فوق‌العاده از ستارگان را جمع کردند. این حرکت بدون شک به نبرد مقابل نابرابری‌های سلامتی در بخش‌های مختلف دنیا کمک خواهد کرد».