با هدف پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها، نمایندگی ستاد دیه استان یزد با حضور در غرفه خدمات قضایی مصلای این شهر پاسخگوی سوالات قضایی مردم بود.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور، اسلام افشون مدیر این نهاد حمایتی در یزد، به همراه رضا ذوالفعلی‌ نژاد مدیرکل زندانها و نایب رئیس ستاد دیه استان با حضور در مسجد ملااسماعیل (مصلای نمازجمعه) پاسخگوی اقشار مختلف مردمی، بدهکاران مالی و برخی از خانواده زندانیان جرایم غیرعمد بودند.
برپایی جلساتی از این دست در کنار رسالت ستاد دیه که همانا آزادی زندانیان بدهکار مالی یا متعهدان به پرداخت دیات ناشی از حوادث کارگاهی و رانندگی انجام می‌شود.
آزادی ۱۴۱ زندانی غیرعمد از ابتدای امسال
نمایندگی ستاد دیه استان یزد با حمایت خیرین نوعدوست استانی ضمن ارایه معاضدت‌های حقوقی به برخی از سرپرستان خانواده ضمن حل و فصل شکایت‌های حقوقی در قالب کمیتهه‌های صلح و سازش در هشت ماهه نخست امسال نسبت به آزادی ۱۴۱ مددجوی واجد شرایطی اقدام کرده‌ است که صرفا بر حسب نداری روانه زندان شده‌ بودند.

رقم بدهی افراد استخلاص یافته رقمی بالغ بر ۴۶۳ میلیارد ریال بود که با همیاری اولیاءدم و طلبکاران خصوصی بخش از این محکومٌ‌به گذشت شده و ستاد دیه برای رهایی این محکومان تنها ۳۲ میلیارد ریال پرداخت نموده است.

بازدید از زندان‌ها برای تسهیل در شناسایی بدهکاران نیازمند

در راستای تحقق اهداف کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و شناسایی محکومان غیرعمد واجد شرایط اعضای ستاد دیه استان یزد افزون بر دیدار چهره به چهره خود با بدهکاران مالی بازداشتگاه خاتم، با حضور در اندرزگاه آرامش زندان مرکزی یزد با زندانیان جرائم غیرعمد این مجموعه نیز به گفت‌وگو و حل مشکلات مطروح شده پرداختند.

  • منبع خبر : http://www.ipro.ir/fa/news/2235/ستاد-دیه-یزد-خدمات-قضایی-ارایه-می-دهد