بختیاری افزود اجرای سند ارتقای فرهنگ توانمندسازی مددجویان تا حد زیادی مشکلات جامعه هدف کمیته امداد و سازمان بهزیستی را کاهش خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، سید مرتضی بختیاری در نخستین نشست کارگروه ملی فرهنگ توانمند سازی مددجویان که با حضور وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی، محمدمهدی تندگویان، معاون وزیر ورزش و جوانان و نمایندگان دیگر دستگاه‌های عضو در این کارگروه برگزار شد، افزود: کار گروه ملی فرهنگ توانمندسازی مددجویان بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور در مردادماه امسال کار خود را آغاز کرد و در همین راستا، سندی با عنوان سند ارتقای فرهنگ توانمندسازی مددجویان تدوین و تنظیم شد.

وی با اشاره به اینکه با اجرایی شدن این سند، بسیاری از چالش‌ها و مشکلات مددجویان رفع خواهد شد، ادامه داد: در این سند افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و کودکان کار در اولویت قرار دارند و سازمان بهزیستی در این زمینه پیشنهادات خوبی ارائه کرده است.

رئیس کمیته امداد با تاکید بر اینکه باید ظرفیت خیریه‌ها و تشکلات مردم‌‌نهاد در حوزه فرهنگسازی استفاده شود، خاطرنشان کرد: امروز ۶۵ درصد از افراد تحت پوشش کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند و لازم است با برنامه‌ریزی دقیق زوایای مختلف خدمت‌رسانی به این خانواده‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

بختیاری خواستار حضور و عضویت نمایندگان قوه قضاییه در این کارگروه شد و با اشاره به اهمیتنقش قوه قضاییه در جهت اهداف این سند، اظهار کرد: جای قوه قضاییه در این سند خالی است و در برخی موارد از لحاظ حقوقی باید دستگاه قضا ورود کند زیرا معتقدیم باید از تمام ظرفیت‌های کشور برای برطرف کردن مشکلات معلولان، زنان سرپرست خانوار و کودکان کار به خوبی استفاده شود.

در ادامه این نشست، وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اهمیت مشارکت همه اقشار جامعه در فرهنگسازی خدمت به اقشار نیازمند، گفت: دانشگاه‌ها، جوانان و افراد توانمند باید در فرهنگسازی و ارتقای توانمندسازی مددجویان نقش به‌سزایی ایفا کنند.

وی افزود: این گروه‌های مرجعمی‌توانند نهادهای حمایتی همچون سازمان بهزیستی و کمیته امداد را در امر فرهنگسازی و توانمندسازی مددجویان یاری کنند.

قبادی دانا تاکید کرد: تا کنون در حوزه‌هایی چون اشتغال و افزایش توانمندسازی مدد جویان اقدامات مهمی از سوی نهادهای حمایتی به ویژه کمیته امداد انجام شده است و این نهاد زحمات و تلاش‌های فراوانی انجام داده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان گفت: برای تحقق اهداف سند ارتقای فرهنگ توانمندسازی مددجویان ، استفاده از ظرفیت‌های نخبگان ضروری و لازم است.