نخستین آشپزخانه طرح اطعام حسینی برای طبخ و توزیع غذای گرم بین نیازمندان به صورت نمادین و با حضور رئیس کمیته امداد در مسجد امام سجاد (ع) تهران افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از پایگاه اطلاع ‌رسانی کمیته امداد، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در حاشیه افتتاح نخستین آشپزخانه طرح اطعام حسینی گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده و در قالب مرحله دوم ایران همدل، طرح اطعام حسینی برای طبخ و توزیع غذای گرم بین نیازمندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا خواهد شد و به همین منظور امروز و به صورت نمادین، آشپزخانه مسجد امام سجاد(ع) تهران افتتاح شد.

رئیس کمیته امداد افزود: آشپزخانه‌هایی که در سراسر کشور وظیفه طبخ غذا را بر عهده دارند، به نام شهدای کربلا نامگذاری شده‌ و با نظارت وزارت بهداشت اقدام به طبخ غذای گرم برای نیازمندان خواهند کرد.

بختیاری خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما این است که در این طرح، آمار غذای توزیع شده نسبت به ماه مبارک رمضان افزایش پیدا کند و بیش از ۱۱ میلیون غذای گرم در بین نیازمندان و اقشار محروم سراسر کشور توزیع شود.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اجرای طرح احسان حسینی، در مناطقی که امکان طبخ غذای گرم وجود ندارد، گفت: در طرح احسان حسینی و توزیع بسته‌های معیشتی به نیازمندان و اقشار محروم نیز اقدامات عملی و اجرایی آغاز شده و به زودی توزیع بسته‌ها آغاز خواهد شد.

عیسی فرهادی فرماندار تهران نیز در حاشیه این مراسم گفت: برپایی آشپزخانه‌های طرح اطعام حسینی و طبخ و توزیع غذای گرم بین نیازمندان، اقدام خوب و موثری است که در قالب طرح ایران همدل اجرایی شده است.

وی افزود: در راستای پویش ایران همدل، حدود ۱۰ هزار بسته معیشتی برای آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا در تهران آمده شده که بین نیازمندان و اقشاری محرومی که در سامانه مربوطه ثبت نام کرده‌اند، توزیع خواهد شد.