آغاز ثبت نام برای حضور در جشنواره «صنایع روستا دوست» با هدف ورود فناوری های نوآورانه و دانش بنیان به کسب و کار های روستایی و افزایش درآمد این مشاغل

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی کمیته امداد ، حجت ‌الله عبدالملکی با اشاره به برگزاری جشنواره صنایع روستا دوست گفت: ثبت نام در این جشنواره از امروز به طور رسمی آغاز خواهد شد و مخترعان، مبتکران، شرکت‌های دانش‌بنیان و افرادی که دارای ایده و خلاقیتی جدید برای کسب و کارهای روستایی هستند، می‌توانند با مراجعه به سایت emdad.ir در این جشنواره ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه بهره وری و درآمد پایین از عوامل بی‌انگیزگی روستائیان برای تداوم کسب و کارهای روستایی و مهاجرت آنان به شهرها است، ادامه داد: ورود دانش و فناوری‌های نوین به کسب و کارهای روستایی می‌تواند بهره‌وری مشاغل روستایی و سطح درآمد روستاییان را بالا برده و انگیزه برای ایجاد کسب و کارهای جدید و تداوم فعالیت در مشاغل فعلی را افزایش دهد.

عبدالملکی در تشریح ویژگی‌های صنایع روستا دوست گفت: صنایع روستا دوست به عنوان یک مفهوم ابداعی توسط کمیته امداد، صنایعی را شامل می‌شود که دارای سه ویژگی بارز هستند. نخستین ویژگی اینکه این صنایع در مقیاس کوچک و روستایی و به صورت خانگی یا کارگاهی به صرفه هستند، همچنین صنایع نوآورانه‌ای هستند که عنصر خلاقیت را در خود دارند و در نهایت تکنولوژی و فناوری آنها ساده است و سرویس و خدمات مورد نیاز آنها در روستا قابل دسترس بوده و تامین آن نیازی به مراجعه به شهرهای بزرگ ندارد.

عبدالملکی ادامه داد: در حال حاضر با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و چندین شرکت دانش‌بنیان همکاری داریم و امیدواریم با برگزاری این جشنواره، کسب و کار و اشتغال روستایی را به سمت نوین و نوآورانه شدن پیش ببریم و باعث افزایش بهره و سطح درآمد روستاییان شویم.

وی افزود: علاوه بر خدمات ارائه شده در زمان برگزاری نمایشگاه، کمیته امداد همواره از ایده‌های برتر حمایت لازم را انجام خواهد داد و با سرمایه‌گزاری و در اختیار گذاشتن امکانات لازم، زمینه ورود نوآوری به کسب و کارهای روستایی فراهم خواهد کرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در خصوص جوایز نفرات برتر و صنایع و ایده‌های منتخب این جشنواره گفت: نفرات برتر این جشنواره علاوه بر دریافت جایزه نقدی، فرصت پیدا خواهند کرد تا در نمایشگاهی که مهرماه امسال برگزار می‌شود، ضمن معرفی صنایع و تجهیزات خود، برای بازاریابی و فروش محصولات خود اقدام کنند. عبدالملکی تاکید کرد: همچنین کمیته امداد خریدار اصلی دستگاه‌ها و تجهیزاتی خواهد بود که برای ایجاد و ارتقای اشتغال و کسب و کار روستایی مفید باشد.