رئیس کمیته امداد گفت: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت از سوی مسئولان به عنوان سومین موسسه مالی برتر کشور در پرداخت بسته‌های معیشتی دولت معرفی شده است.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از سایت خبری کمیته امداد، سید مرتضی بختیاری صبح امروز با آیت‌الله صفایی بوشهری، امام جمعه بوشهر و نماینده ولی فقیه در استان بوشهر دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار بختیاری با اشاره به اینکه ایجاد سالانه ۷۰ هزار شغل در برنامه توسعه کشور برای کمیته امداد پیش‌بینی شده، افزود: امسال به دنبال ایجاد ۱۷۰ هزار شغل برای مددجویان هستیم.وی همچنین افزود صندوق قرض الحسنه امداد ولایت از سوی مسئولان به عنوان سومین موسسه مالی برتر کشور در پرداخت بسته‌های معیشتی دولت معرفی شده است.

وی با تاکید بر اهمیت تامین مسکن در خودکفایی مددجویان گفت: امروز شاهد افتتاح و بهره‌برداری ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر در قالب تفاهم‌نامه ساخت ۲ هزار واحد مسکونی با همکاری استانداری بوشهر بودیم.

بختیاری با اشاره به تفاهم‌نامه ساخت مسکن مددجویی با همکاری سپاه تصریح کرد: ۷۰۰ واحد مسکونی در قالب تفاهم‌نامه ساخت مسکن با سپاه پاسداران، اواخر دی‌ماه افتتاح و تحویل مددجویان می‌شود.

رئیس کمیته امداد تاکید کرد: ایجاد اشتغال، احداث مسکن و ارائه بسته‌های فرهنگی سه موضوعی است که در راستای توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای مددجویان پیش‌بینی کرده‌ایم.

بختیاری گفت: طی ۲۰ سال گذشته ۷۰۰ هزار خانواده پس از دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی، خودکفا شده و از تحت پوشش کمیته امداد خارج شده‌اند.

رئیس کمیته امداد گفت: بر اساس محاسبات مقامات مسئول، صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در جایگاه سومین موسسه مالی برتر در پرداخت بسته‌های معیشتی کشور قرار گرفته است.

بختیاری با اشاره به ضرورت مردمی شدن فعالیت‌های کمیته امداد ادامه داد: یکی از برنامه‌های کمیته امداد، واگذاری بخشی از فعالیت‌های این نهاد به مراکز نیکوکاری است که تاکنون بیش از سه هزار مرکز نیکوکاری در سطح کشور ایجاد شده است.

وی گفت: مسجد محوری و ارائه ۳۰ درصد از خدمات مددکاری به این مراکز از جمله شاخص‌های برنامه‌های این نهاد است که سبب اعتماد وسیع مردم به کمیته امداد از طریق مراکز نیکوکاری شده است.

آیت‌ الله غلامعلی صفایی بوشهری نیز در این دیدار با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های نظام ولایی توجه ویژه به قشر مستمند و ضعیف جامعه است، گفت: در مدیریت کشور توجه ویژه به قشر ضعیف جامعه مهم است که این شرایط با وجود کمیته امداد در نظام و انقلاب شکل گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: کمیته امداد یک هدیه خدایی به انقلاب است که هدف از ایجاد آن توجه به محرومان و ایجاد عدالت اجتماعی بوده است.

آیت‌الله صفایی بوشهری ادامه داد: از زمان تاسیس کمیته امداد تاکنون شاهد خدمات ارزنده‌ای توسط این نهاد به جامعه بوده‌ایم. البته اگر خدمات امداد به مردم اطلاع‌رسانی شود اهمیت آن بیشتر نمایان خواهد شد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد برای خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت، عنوان کرد: وجود شرکت‌های فعال دانش‌بنیان در کنار الگوی توسعه و پیشرفت در حوزه اقتصاد در استان بوشهر، این ظرفیت را ایجاد کرده تا هر طرحی توسط کمیته امداد ارائه شود توسط استان قابلیت عملیاتی پیدا کند.

  • منبع خبر : https://news.emdad.ir/fa/newsagency/172076/معرفی-صندوق-قرض-الحسنه-امداد-ولایت-به-عنوان-سومین-موسسه-مالی-برتر-کشور