با ضرورت دانش محور شدن فعالیت های کمیته امداد، در مرکز آموزش علمی-کاربردی، کمیته امداد به دنبال تدوین نظام ملی خیر و احسان و مددکاری اجتماعی در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری خیرین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، حسین صمصامی در مراسم تکریم و معارفه سرپرست مرکز آموزش علمی-کاربردی کمیته امداد با اشاره به بیش از ۲ دهه فعالیت این مرکز، افزود: با وجود اقدامات انجام شده در نظام علمی کشور، هنوز در حوزه مدیریت امور خیریه و توانمندسازی نیازمندان در کشور دچار خلاء نظری هستیم.
وی کمیته امداد را کانون نیکوکاری در کشور عنوان کرد و ادامه داد: نسل آینده نظام خیر و احسان کشور باید در کمیته امداد تربیت یافته و پرورش یابد.

قائم‌مقام کمیته امداد بومی شدن دانش مدیریت خیریه را یک اصل مهم دانست و خاطرنشان کرد: گسترش رشته‌های مرتبط با امور خیر و احسان و انتقال دانش و تجربه اندوخته شده در کمیته امداد در حوزه مددکاری و توانمندسازی، از جمله اقداماتی است که ضرورت آن احساس می‌شود.

صمصامی تاکید کرد: تدوین متون درسی بین‌رشته‌ای در زمنیه اقتصاد خیریه، حقوق خیریه و اقتصاد خیریه گام مهمی در راستای تحقق دانش بومی خیر و احسان در کشور به شمار می‌رود و مرکز علمی-کاربردی کمیته امداد در این زمینه باید پیش‌قدم باشد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت خیریه بستر فراموش شده‌ای از دانش است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: در اقتصاد اسلامی کمتر به این امور پرداخته شده و مرکز علمی-کاربردی کمیته امداد باید در این زمینه پیشران باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، در این مراسم ضمن تکریم سرپرست سابق مرکز آموزش علمی-کاربردی کمیته امداد، حجت‌الاسلام مصطفی کاظمی نجف‌آبادی به عنوان سرپرست جدید این مرکز معرفی شد.